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앤드류 랭의 신화, 의식과 종교1

Myth, Ritual and Religion, Vol. 1 (of 2) by Andrew

영어로 읽는 고전 _ 앤드류 랭의 신화, 의식과 종교1 "신화, 의례와 종교 제1권" (앤드류 랭 저)은 19세기 후반에 쓰여진 학술 출판물입니다. 이 저작은 다양한 문화권에 걸친 신화, 의례적 관행, 종교적 신념 사이의 상호작용을 깊이 있게 탐구하며, 주로 이러한 요소들이 역사를 통해 어떻게 발전하고 상호작용해 왔는지에 초점을 맞추고 있습니다. 랭은 신화적 사고의 기초, 문화적 관행, 그리고 이들이 인간의 신념 체계를 이해하는 데 미치는 영향을 검토하면서, 신화는 종종 인간 의식의 복잡성을 반영하는 합리적이고 비합리적인 요소를 모두 포함하고 있다고 제시합니다. 텍스트의 시작 부분에서 랭은 현대의 종교 정의와 고대의 신념 체계를 대조하면서 신화에 대한 심오한 탐구의 토대를 마련합니다. 그는 종교와 신화 ..
영어로 읽는 고전 _ 앤드류 랭의 신화, 의식과 종교1
"신화, 의례와 종교 제1권" (앤드류 랭 저)은 19세기 후반에 쓰여진 학술 출판물입니다. 이 저작은 다양한 문화권에 걸친 신화, 의례적 관행, 종교적 신념 사이의 상호작용을 깊이 있게 탐구하며, 주로 이러한 요소들이 역사를 통해 어떻게 발전하고 상호작용해 왔는지에 초점을 맞추고 있습니다. 랭은 신화적 사고의 기초, 문화적 관행, 그리고 이들이 인간의 신념 체계를 이해하는 데 미치는 영향을 검토하면서, 신화는 종종 인간 의식의 복잡성을 반영하는 합리적이고 비합리적인 요소를 모두 포함하고 있다고 제시합니다.
텍스트의 시작 부분에서 랭은 현대의 종교 정의와 고대의 신념 체계를 대조하면서 신화에 대한 심오한 탐구의 토대를 마련합니다. 그는 종교와 신화 사이의 충돌을 논하면서, 그리스 및 다른 고대 문화권의 예시를 들어 숭배받는 존재들과 그들과 관련된 전설들이 때때로 후대의 윤리적 이해와 충돌하는 방식을 설명합니다.
랭은 인간 사고의 이중적 특성 - 성찰적이면서 유희적인 - 을 강조하며, 신화의 출현이 종종 존재에 대한 심오한 진실을 상상력 풍부하게 해석한 결과라고 주장합니다. 그는 비판적 검토를 통해, 서로 다른 사회에 걸쳐 상이한 신념 체계들이 어떻게 융합되고 서로에게 영향을 미치는지 이해하기 위한 토대를 마련하며, 신화들과 그것들이 발생하게 된 심리적 상태에 대한 비교 연구의 필요성을 제시합니다.

Classics Read in English _ Myth, Ritual and Religion, Vol. 1 (of 2) by Andrew Lang
"Myth, Ritual and Religion, Vol. 1" by Andrew Lang is a scientific publication written during the late 19th century. This work delves deep into the interplay between mythology, ritualistic practices, and religious beliefs across various cultures, primarily focusing on how these elements have evolved and interacted throughout history. Lang examines the foundations of mythic thought, cultural practices, and their implications for understanding human belief systems, suggesting that myths often contain both rational and irrational elements that reflect the complexities of human consciousness. At the start of the text, Lang sets the stage for a profound exploration of mythology by contrasting contemporary definitions of religion with ancient belief systems. He discusses the conflict between religion and myth, giving examples from Greek and other ancient cultures to illustrate how revered beings and their associated legends sometimes clash with subsequent ethical understandings. Lang highlights the dual nature of human thought—reflective and playful—and posits that the emergence of myth often stems from fanciful interpretations of profound truths about existence. Through critical examination, he lays the groundwork for understanding how divergent belief systems coalesce and inform each other across different societies, presenting a case for a comparative study of mythologies and the psychological states from which they arise.

Among the contents
The Month, October, 1898. As to the Jews, the question is debated. As to our own infancy, we are certainly taught about God before we are likely to be capable of the metaphysical notion of spirit. But we can scarcely reason from children in Christian houses to the infancy of the race.
For these reasons we propose (merely for the purpose of the present work) to define religion as the belief in a primal being, a Maker, undying, usually moral, without denying that the belief in spiritual beings, even if immoral, may be styled religious. Our definition is expressly framed for the purpose of the argument, because that argument endeavours to bring into view the essential conflict between religion and myth. We intend to show that this conflict between the religious and the mythical conception is present, not only (where it has been universally recognised) in the faiths of the ancient civilised peoples, as in Greece, Rome, India and Egypt, but also in the ideas of the lowest known savages.
It may, of course, be argued that the belief in Creator is itself a myth. However that may be, the attitude of awe, and of moral obedience, in face of such a supposed being, is religious in the sense of the Christian religion, whereas the fabrication of fanciful, humorous, and wildly irrational fables about that being, or others, is essentially mythical in the ordinary significance of that word, though not absent from popular Christianity.

서평(Book Review)
"신화, 의례와 종교 제1권"은 19세기의 저명한 학자 앤드류 랭이 인류의 신화와 종교의 근원을 탐구한 기념비적인 저작입니다. 저자는 다양한 문화권의 신화와 종교적 관행을 비교 분석하며, 인간의 믿음 체계가 어떻게 발전하고 상호작용해 왔는지를 심도 있게 고찰합니다. 특히 그는 신화가 지닌 합리성과 비합리성의 이중적 특성에 주목하며, 이를 통해 인간 의식의 복잡성을 이해하려 시도합니다. 이 책은 종교학과 인류학 분야에서 현대적 연구 방법론의 초석을 마련한 중요한 학술 저작으로 평가받고 있습니다.

Review:
"Myth, Ritual and Religion, Vol. 1" is a monumental work by 19th-century scholar Andrew Lang that explores the origins of human mythology and religion. The author conducts a comparative analysis of myths and religious practices across various cultures, deeply examining how human belief systems have evolved and interacted throughout history. He particularly focuses on the dual nature of myths - their rational and irrational aspects - using this to understand the complexity of human consciousness. This book is regarded as a foundational text that established modern research methodologies in religious studies and anthropology.
Andrew Lang은 19세기 후반부터 20세기 초반에 활동한 스코틀랜드의 저명한 작가, 시인, 인류학자, 민속학자입니다. 1844년 스코틀랜드 셀커크에서 태어나 세인트앤드루스 대학교와 옥스퍼드 대학교에서 수학했습니다.
Lang은 특히 동화와 민담 수집가로 잘 알려져 있으며, 그의 가장 유명한 업적은 'Lang's Fairy Books' 시리즈입니다. 이 시리즈는 각 책마다 다른 색깔의 이름을 붙여 '블루 페어리 북', '레드 페어리 북' 등으로 불립니다. 전 세계의 다양한 민담과 전설을 수집하여 영어로 번역하고 편집했으며, 이를 통해 빅토리아 시대의 영국 어린이들에게 세계의 민담을 소개했습니다.
학문적으로도 뛰어난 업적을 남겼는데, 특히 신화와 종교에 관한 연구에서 두각을 나타냈습니다. 그의 저서 'Custom and Myth'(1884)와 'Myth, Ritual and Religion'(1887)은 비교신화학 분야의 중요한 저작으로 평가받고 있습니다.
또한 Lang은 문학 비평가로도 활발히 활동했으며, 호머의 작품에 대한 연구와 번역에도 큰 기여를 했습니다. 그의 저술 활동은 문학, 민속학, 인류학을 아우르는 광범위한 분야에 걸쳐 있었으며, 1912년 생을 마감할 때까지 왕성한 저술 활동을 이어갔습니다.

Andrew Lang was a prominent Scottish writer, poet, anthropologist, and folklorist who was active from the late 19th to early 20th century. Born in Selkirk, Scotland in 1844, he studied at the University of St Andrews and Oxford University.
Lang is particularly well-known as a collector of fairy tales and folk stories, with his most famous work being the 'Lang's Fairy Books' series. These books were named by colors, such as 'The Blue Fairy Book' and 'The Red Fairy Book'. He collected, translated, and edited folk tales and legends from around the world, introducing world folklore to Victorian British children through these works.
He also achieved significant academic accomplishments, particularly in the study of mythology and religion. His works 'Custom and Myth' (1884) and 'Myth, Ritual and Religion' (1887) are considered important contributions to comparative mythology.
Furthermore, Lang was active as a literary critic and made significant contributions to the study and translation of Homer's works. His writing activities spanned across a wide range of fields including literature, folklore, and anthropology, and he continued his prolific writing career until his death in 1912.

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