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앤드류 랭의 관습과 신화

Custom and Myth by Andrew Lang

영어로 읽는 고전 _ 앤드류 랭의 관습과 신화 "Custom and Myth"는 19세기 후반에 쓰여진 비교 신화학과 민속학을 탐구하는 Andrew Lang의 에세이 모음집입니다. 이 작품은 특히 언어학적 분석에 근거한 신화를 이해하는 전통적인 방법들을 비판적으로 검토하며, 이러한 접근방식들이 종종 부적절하다고 주장합니다. Lang은 그리스, 인도, 그리고 토착 전통을 포함한 다양한 신화들을 깊이 파고들어, 많은 이야기들이 단순한 언어의 산물이 아닌 인간의 경험에 의해 형성된 공통된 기원과 주제를 공유한다고 제안합니다. 책의 시작 부분에서 Lang은 이 모음집을 E.B. 타일러에게 헌정하고, 신화를 비교하는 당시 학문적 방법들에 대한 불만족을 언급하며 에세이들을 쓰게 된 동기를 설명합니다. 그는 신화가 ..
영어로 읽는 고전 _ 앤드류 랭의 관습과 신화
"Custom and Myth"는 19세기 후반에 쓰여진 비교 신화학과 민속학을 탐구하는 Andrew Lang의 에세이 모음집입니다. 이 작품은 특히 언어학적 분석에 근거한 신화를 이해하는 전통적인 방법들을 비판적으로 검토하며, 이러한 접근방식들이 종종 부적절하다고 주장합니다. Lang은 그리스, 인도, 그리고 토착 전통을 포함한 다양한 신화들을 깊이 파고들어, 많은 이야기들이 단순한 언어의 산물이 아닌 인간의 경험에 의해 형성된 공통된 기원과 주제를 공유한다고 제안합니다.
책의 시작 부분에서 Lang은 이 모음집을 E.B. 타일러에게 헌정하고, 신화를 비교하는 당시 학문적 방법들에 대한 불만족을 언급하며 에세이들을 쓰게 된 동기를 설명합니다. 그는 신화가 순전히 언어의 변질에서 비롯된다는 생각을 비판하고, 더 깊은 의미를 발견하기 위해 민속과 미개한 믿음들을 검토하는 것의 중요성을 논합니다.
Lang은 인류학적 관점을 소개하며, 신화가 문화를 초월하여 지속되는 현상을 연구함으로써 더 잘 이해될 수 있다고 제안하고, 인류의 원초적 본능과 공유된 경험들과의 연관성을 강조합니다. 이러한 도입부는 신화와 문화적 표현의 복잡성을 탐구하게 될 후속 에세이들의 무대를 마련합니다.

Classics Read in English _ Custom and Myth by Andrew Lang
"Custom and Myth" by Andrew Lang is a collection of essays exploring comparative mythology and folklore, written in the late 19th century. The work critically examines the conventional methods of understanding myths, particularly those rooted in linguistic analysis, arguing that such approaches are often inadequate. Lang delves into various mythologies—including Greek, Indian, and indigenous traditions—to propose that many stories share common origins and themes, shaped by the human experience rather than being mere products of language. At the start of the book, Lang dedicates his collection to E.B. Tylor and outlines his motivation for the essays, noting his dissatisfaction with the prevalent scholarly methods of comparing myths. He critiques the idea that myths arise purely from corruptions of language and discusses the importance of examining folklore and savage beliefs to uncover deeper meanings. Lang introduces the anthropological perspective, suggesting that myths can be better understood by studying their persistence across cultures, highlighting their ties to humanity’s primal instincts and shared experiences. The opening sets the stage for the subsequent essays, which promise a journey through the intricacies of myth and cultural expression.

Among the contents
After the heavy rain of a thunderstorm has washed the soil, it sometimes happens that a child, or a rustic, finds a wedge-shaped piece of metal or a few triangular flints in a field or near a road. There was no such piece of metal, there were no such flints, lying there yesterday, and the finder is puzzled about the origin of the objects on which he has lighted. He carries them home, and the village wisdom determines that the wedge-shaped piece of metal is a ‘thunderbolt,’ or that the bits of flint are ‘elf-shots,’ the heads of fairy arrows. Such things are still treasured in remote nooks of England, and the ‘thunderbolt’ is applied to cure certain maladies by its touch.
As for the fairy arrows, we know that even in ancient Etruria they were looked on as magical, for we sometimes see their points set, as amulets, in the gold of Etruscan necklaces. In Perugia the arrowheads are still sold as charms. All educated people, of course, have long been aware that the metal wedge is a celt, or ancient bronze axe-head, and that it was not fairies, but the forgotten peoples of this island who used the arrows with the tips of flint.

서평(Book Review)
"Custom and Myth"는 19세기 후반 Andrew Lang이 저술한 비교 신화학 연구서입니다. 이 책은 신화를 단순한 언어적 산물이 아닌 인간 경험의 산물로 보는 새로운 관점을 제시합니다. Lang은 그리스, 인도, 토착 문화의 신화들을 비교 분석하며, 당시 지배적이었던 언어학적 신화 해석에 도전합니다. 특히 문화를 초월하여 나타나는 신화의 보편성에 주목하며, 인류학적 관점에서 신화의 의미를 재해석합니다.

"Custom and Myth" is Andrew Lang's comparative mythology study written in the late 19th century. The book presents a fresh perspective that views myths as products of human experience rather than mere linguistic artifacts. Lang challenges the dominant linguistic interpretation of myths by comparing and analyzing mythologies from Greek, Indian, and indigenous cultures. He particularly focuses on the universality of myths across cultures, reinterpreting their meaning from an anthropological perspective.
Andrew Lang은 19세기 후반부터 20세기 초반에 활동한 스코틀랜드의 저명한 작가, 시인, 인류학자, 민속학자입니다. 1844년 스코틀랜드 셀커크에서 태어나 세인트앤드루스 대학교와 옥스퍼드 대학교에서 수학했습니다.
Lang은 특히 동화와 민담 수집가로 잘 알려져 있으며, 그의 가장 유명한 업적은 'Lang's Fairy Books' 시리즈입니다. 이 시리즈는 각 책마다 다른 색깔의 이름을 붙여 '블루 페어리 북', '레드 페어리 북' 등으로 불립니다. 전 세계의 다양한 민담과 전설을 수집하여 영어로 번역하고 편집했으며, 이를 통해 빅토리아 시대의 영국 어린이들에게 세계의 민담을 소개했습니다.
학문적으로도 뛰어난 업적을 남겼는데, 특히 신화와 종교에 관한 연구에서 두각을 나타냈습니다. 그의 저서 'Custom and Myth'(1884)와 'Myth, Ritual and Religion'(1887)은 비교신화학 분야의 중요한 저작으로 평가받고 있습니다.
또한 Lang은 문학 비평가로도 활발히 활동했으며, 호머의 작품에 대한 연구와 번역에도 큰 기여를 했습니다. 그의 저술 활동은 문학, 민속학, 인류학을 아우르는 광범위한 분야에 걸쳐 있었으며, 1912년 생을 마감할 때까지 왕성한 저술 활동을 이어갔습니다.

Andrew Lang was a prominent Scottish writer, poet, anthropologist, and folklorist who was active from the late 19th to early 20th century. Born in Selkirk, Scotland in 1844, he studied at the University of St Andrews and Oxford University.
Lang is particularly well-known as a collector of fairy tales and folk stories, with his most famous work being the 'Lang's Fairy Books' series. These books were named by colors, such as 'The Blue Fairy Book' and 'The Red Fairy Book'. He collected, translated, and edited folk tales and legends from around the world, introducing world folklore to Victorian British children through these works.
He also achieved significant academic accomplishments, particularly in the study of mythology and religion. His works 'Custom and Myth' (1884) and 'Myth, Ritual and Religion' (1887) are considered important contributions to comparative mythology.
Furthermore, Lang was active as a literary critic and made significant contributions to the study and translation of Homer's works. His writing activities spanned across a wide range of fields including literature, folklore, and anthropology, and he continued his prolific writing career until his death in 1912.

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