영어로 읽는 고전 _ 앤드류 랭의 마법과 종교
"Magic and Religion"은 20세기 초에 쓰여진 Andrew Lang의 인류학적 연구서입니다. 이 작품은 마법과 종교 사이의 상호작용에 초점을 맞추며, 다양한 사회들에 걸쳐 이들의 정의, 역사적 선례, 그리고 문화적 중요성을 검토합니다. Lang은 E.B. 타일러와 J.G. 프레이저와 같은 학자들이 제안한 종교의 기원에 관한 복잡한 이론들을 숙고하면서, 동시에 이 주제에 대한 자신만의 견해를 확립하고자 합니다.
책의 도입부는 마법과 종교에 대한 기존 이론들에 대해 비판적인 톤을 확립하며, 종교적 사고의 진화를 검토하고자 하는 Lang의 의도를 제시합니다. 그는 종교의 기원에 대한 증가하는 관심을 논하면서, 불충분한 증거에서 비롯될 수 있는 추측성 가설들의 위험성을 강조합니다. Lang은 마법이 초기 신념 체계에 영향을 미쳤을 수 있지만, 신들에 대한 숭배로 특징지어지는 구조화된 개념으로서의 종교에 대한 이해도 다루어져야 한다는 자신의 입장을 제시합니다.
그는 이어질 에세이들의 내용을 개괄하기 시작하면서, 그의 탐구가 "차용된 신들"의 이론, 다양한 문화에서 나타나는 도덕적 창조 존재들의 존재, 그리고 이러한 믿음들의 본질과 발전에 관한 동료 학자들의 가설에 대한 비평과 같은 주제들을 포함할 것임을 시사합니다.
Classics Read in English _ Magic and Religion by Andrew Lang
"Magic and Religion" by Andrew Lang is an anthropological study written in the early 20th century. The work focuses on the interplay between magic and religion, examining their definitions, historical precedence, and cultural significance across various societies. Lang contemplates complex theories of religious origins, particularly those proposed by scholars like E.B. Tylor and J.G. Frazer, while also aiming to establish his own views on the subject. The opening of the book establishes a critical tone towards existing theories of magic and religion, laying out Lang's intent to examine the evolution of religious thought. He discusses the increasing interest in the origins of religion, highlighting the dangers of speculative hypotheses that can arise from insufficient evidence. Lang presents his stance that while magic may have implications in early belief systems, the understanding of religion as a structured concept, marked by the worship of deities, must also be addressed. He begins to outline the contents of the essays that follow, indicating that his exploration will include topics such as the theory of "loan-gods," the existence of moral creative beings in various cultures, and critiques of fellow scholars' hypotheses about the nature and development of these beliefs.
Among the contents
We all know what we mean by science; science is 'organised common sense.' Her aim is the acquisition of reasoned and orderly knowledge. Presented with a collection of verified facts, it is the part of science to reduce them to order, and to account for their existence in accordance with her recognised theory of things. If the facts cannot be fitted into the theory, it must be expanded or altered; for we must admit that, if the facts are verified, there is need for change and expansion in the theory. The 'colligation' of facts demands hypotheses, and these may not, at the moment of their construction, be verifiable. The deflections of a planet from its apparently normal course may be accounted for by the hypothesis of the attraction of another heavenly body not yet discovered. The hypothesis is legitimate, for such bodies are known to exist, and to produce such effects. When the body is discovered, the hypothesis becomes a certainty. On the other hand, the hypothesis that some capricious and conscious agency pushed the planet into deflections would be illegitimate, for the existence of such a freakish agency is not demonstrated. Our hypotheses then must be consistent with our actual knowledge of nature and of human nature, and our conjectured causes must be adequate to the production of the effects. Thus, science gradually acquires and organises new regions of knowledge.
서평(Book Review)
"Magic and Religion"은 20세기 초 Andrew Lang이 저술한 인류학적 연구서입니다. 마법과 종교의 상호작용을 탐구하며, E.B. 타일러와 J.G. 프레이저와 같은 학자들의 종교 기원 이론을 비판적으로 검토합니다. Lang은 마법이 초기 신념 체계에 영향을 미쳤음을 인정하면서도, 신들에 대한 숭배로 특징지어지는 구조화된 개념으로서의 종교에 대한 이해의 중요성을 강조합니다. 다양한 문화권의 공통된 특징들을 분석하며 종교와 마법에 대한 새로운 학문적 접근을 제시합니다.
"Magic and Religion" is an anthropological study written by Andrew Lang in the early 20th century. It explores the interplay between magic and religion while critically examining religious origin theories proposed by scholars like E.B. Tylor and J.G. Frazer. While acknowledging magic's influence on early belief systems, Lang emphasizes the importance of understanding religion as a structured concept marked by deity worship. Through analyzing common characteristics across various cultures, he presents a new academic approach to religion and magic.
Andrew Lang은 19세기 후반부터 20세기 초반에 활동한 스코틀랜드의 저명한 작가, 시인, 인류학자, 민속학자입니다. 1844년 스코틀랜드 셀커크에서 태어나 세인트앤드루스 대학교와 옥스퍼드 대학교에서 수학했습니다.
Lang은 특히 동화와 민담 수집가로 잘 알려져 있으며, 그의 가장 유명한 업적은 'Lang's Fairy Books' 시리즈입니다. 이 시리즈는 각 책마다 다른 색깔의 이름을 붙여 '블루 페어리 북', '레드 페어리 북' 등으로 불립니다. 전 세계의 다양한 민담과 전설을 수집하여 영어로 번역하고 편집했으며, 이를 통해 빅토리아 시대의 영국 어린이들에게 세계의 민담을 소개했습니다.
학문적으로도 뛰어난 업적을 남겼는데, 특히 신화와 종교에 관한 연구에서 두각을 나타냈습니다. 그의 저서 'Custom and Myth'(1884)와 'Myth, Ritual and Religion'(1887)은 비교신화학 분야의 중요한 저작으로 평가받고 있습니다.
또한 Lang은 문학 비평가로도 활발히 활동했으며, 호머의 작품에 대한 연구와 번역에도 큰 기여를 했습니다. 그의 저술 활동은 문학, 민속학, 인류학을 아우르는 광범위한 분야에 걸쳐 있었으며, 1912년 생을 마감할 때까지 왕성한 저술 활동을 이어갔습니다.
Andrew Lang was a prominent Scottish writer, poet, anthropologist, and folklorist who was active from the late 19th to early 20th century. Born in Selkirk, Scotland in 1844, he studied at the University of St Andrews and Oxford University.
Lang is particularly well-known as a collector of fairy tales and folk stories, with his most famous work being the 'Lang's Fairy Books' series. These books were named by colors, such as 'The Blue Fairy Book' and 'The Red Fairy Book'. He collected, translated, and edited folk tales and legends from around the world, introducing world folklore to Victorian British children through these works.
He also achieved significant academic accomplishments, particularly in the study of mythology and religion. His works 'Custom and Myth' (1884) and 'Myth, Ritual and Religion' (1887) are considered important contributions to comparative mythology.
Furthermore, Lang was active as a literary critic and made significant contributions to the study and translation of Homer's works. His writing activities spanned across a wide range of fields including literature, folklore, and anthropology, and he continued his prolific writing career until his death in 1912.