2 0 0 0 0 0 5일전 0

헨리 하세의 산성의 벽

Walls of Acid by Henry Hasse

영어로 읽는 고전 _ 헨리 하세의 산성의 벽 헨리 하세(Henry Hasse)의 "산성의 벽(Walls of Acid)"은 제2차 세계대전 이후 시대, 특히 20세기 중반에 쓰인 공상과학 중편소설로, 당시 우주 탐험과 기술에 대한 시대적 매혹을 반영한다. 이 책은 한때 영광스러웠던 디스크라(Diskra) 행성의 문명이 이제 과소평가되었던 종족인 터만(Termans)으로부터 치명적인 위협에 직면하는 이야기를 통해 생존, 진화, 그리고 과학적 오만의 결과라는 주제들을 탐구한다. 작품은 적을 과소평가하는 위험성과 고도로 발전된 과학 실험의 잠재적 결과에 대한 경고적 이야기 역할을 한다. 이야기는 액체 매질에 보존된 고도로 발달한 뇌인 브라놀(Braanol)의 관점을 통해 전개되며, 그는 통치 황제 팔라딘(Pa..
영어로 읽는 고전 _ 헨리 하세의 산성의 벽
헨리 하세(Henry Hasse)의 "산성의 벽(Walls of Acid)"은 제2차 세계대전 이후 시대, 특히 20세기 중반에 쓰인 공상과학 중편소설로, 당시 우주 탐험과 기술에 대한 시대적 매혹을 반영한다. 이 책은 한때 영광스러웠던 디스크라(Diskra) 행성의 문명이 이제 과소평가되었던 종족인 터만(Termans)으로부터 치명적인 위협에 직면하는 이야기를 통해 생존, 진화, 그리고 과학적 오만의 결과라는 주제들을 탐구한다. 작품은 적을 과소평가하는 위험성과 고도로 발전된 과학 실험의 잠재적 결과에 대한 경고적 이야기 역할을 한다.
이야기는 액체 매질에 보존된 고도로 발달한 뇌인 브라놀(Braanol)의 관점을 통해 전개되며, 그는 통치 황제 팔라딘(Palladin)의 정신이상 형제에 의해 유전적으로 변형되고 조직화된, 이전에는 하찮은 지하 종족이었던 터만들의 부상으로 인한 자신의 행성의 몰락사를 들려준다. 터만들이 힘과 지능이 성장하면서, 그들은 디스크란들의 존재 자체를 위협하게 되고, 이는 디스크란들로 하여금 새로운 기술을 개발하고 성간 이주를 준비하도록 강요한다. 서사는 브라놀이 그들 문명의 역사를 기록하면서 미래 세대들에게 잠재적 위험을 경고하려는 절망적인 노력으로 절정에 달하며, 궁극적으로 역사의 뿌리와 과학적 야망에서 발생할 수 있는 잠재적 위협에 대한 경계의 메시지를 강화한다.

Classics Read in English _ Walls of Acid by Henry Hasse
Henry Hasse's "Walls of Acid" is a science fiction novella written in the mid-20th century, specifically in the post-World War II era, reflecting the period's fascination with space exploration and technology. The book explores themes of survival, evolution, and the consequences of scientific hubris through the tale of the once-glorious civilization on planet Diskra that now faces deadly menace from an underestimated species—the Termans. It serves as a cautionary tale about the dangers of underestimating one's enemies and the potential consequences of advanced scientific experimentation.
The story unfolds through the perspective of Braanol, an advanced brain preserved in a liquid medium, who recounts the history of his planet's downfall due to the rise of the Termans, a previously insignificant subterranean species that has been genetically altered and organized by the demented brother of ruling emperor Palladin. As the Termans grow in strength and intelligence, they threaten the very existence of the Diskrans, forcing them to develop new technologies and prepare for interstellar resettlement. The narrative culminates in Braanol's desperate efforts to record their civilization's history while warning future generations of lurking dangers, ultimately reinforcing the message of vigilance against potential threats that can arise from the roots of history and scientific ambition.

Among the contents
Braanol stirred, throbbed sluggishly once, then lay quiescent as his mental self surged up from the deeps of non-entity. And gradually he came to know that someone had entered the room. His room, far beneath the city.
Now he could feel the vibra-currents through the liquids of the huge tanks where he had lain somnolent for untold aeons. It was pleasant, caressing. For a moment he floated there, enjoying to the utmost this strange sensation as the renewed thought-life-force set his every convolution to pulsing.
"To be once more aware! O gloriously aware!" the thought came fierce and vibrant. "Once more they have wakened me—but how long has it been?" Then curiously: "And what can they want this time?"
The huge brain was alert now, with a supernal sense of keening. Tentatively he sent out a thought-potential that encompassed the room.

서평(Book Review)
"산성의 벽"은 헨리 하세가 제2차 세계대전 이후의 과학 기술에 대한 불안감을 반영하여 창조한 깊이 있는 경고 문학이다. 액체에 보존된 뇌 브라놀이라는 독특한 화자를 통해 문명의 흥망성쇠를 서술하는 구조는 객관성과 비극성을 동시에 부여하며, 과소평가된 지하 종족 터만들의 부상은 현실의 정치적 격변을 우화적으로 투영한다. 특히 통치자의 정신이상 형제가 유전 조작을 통해 위험한 종족을 만들어낸다는 설정은 과학적 오만과 권력 남용의 위험성을 날카롭게 비판한다. 디스크라 문명의 몰락과 성간 이주라는 극단적 선택은 인류가 직면할 수 있는 실존적 위기를 암시하며, 역사적 교훈의 중요성을 강조한다. 1940년대 작품임에도 현대의 유전 공학과 생명 윤리 논쟁을 예견한 선구적 통찰력을 보여주며, 단순한 SF 모험담을 넘어선 철학적 성찰을 담은 수작으로 평가된다.

"Walls of Acid" is profound cautionary literature created by Henry Hasse, reflecting post-World War II anxieties about science and technology. The structure of narrating civilization's rise and fall through the unique narrator Braanol, a brain preserved in liquid, simultaneously provides objectivity and tragedy, while the rise of the underestimated subterranean Termans allegorically projects real-world political upheavals. Particularly, the setting where the ruler's demented brother creates a dangerous species through genetic manipulation sharply criticizes the dangers of scientific hubris and power abuse. The fall of Diskran civilization and the extreme choice of interstellar migration suggests existential crises humanity might face, emphasizing the importance of historical lessons. Despite being a 1940s work, it demonstrates pioneering insight that anticipated modern genetic engineering and bioethics debates, earning recognition as a masterpiece containing philosophical reflection that transcends simple SF adventure tales.
헨리 루이스 하세(Henry Louis Hasse, 1913년 2월 7일 - 1977년 5월 20일)는 미국의 공상과학 작가이자 팬이었다. 그는 레이 브래드버리의 첫 번째 전문적으로 출간된 소설인 "펜듈럼(Pendulum)"의 공동 저자로 가장 잘 알려져 있으며, 이 작품은 1941년 11월 《슈퍼 사이언스 스토리스》에 실렸다. 하세는 브래드버리와 함께 두 편의 작품을 더 공동 집필했는데, "가브리엘의 나팔(Gabriel's Horn)"(1943)과 "최후의 희생자(Final Victim)"(1946)이다.
하세는 1930년대 공상과학 잡지에서 활동을 시작했으며, A 페도르(A Fedor)와 함께 첫 작품 "타임의 끝(The End of Tyme)"을 1933년 11월 《원더 스토리스》에 발표했다. 그의 가장 유명한 작품은 중편소설 "축소된 자(He Who Shrank)"로, 1936년 8월 《어메이징》에 발표되었으며, 이 작품은 1946년 고전 선집 《시간과 공간의 모험(Adventures in Time and Space)》과 아이작 아시모프의 회고록 《황금시대 이전(Before the Golden Age)》에 수록되었다. 이 작품은 약물에 의한 소형화를 통해 주인공이 무한히 작은 것에서 무한히 큰 것으로 순환하는 중첩된 우주들을 방문하는 이야기다.
하세는 다른 작가들과의 협업을 자주 했으며, 에밀 페타야(Emil Petaja)와도 작업했고, E 시어도어 파인(E Theodore Pine)이라는 필명을 공유하기도 했다. 그의 생전에 단행본으로 출간된 유일한 공상과학 소설은 《별들이 기다릴 것이다(The Stars Will Wait)》(1968)로, 스페이스 오페라 장르의 작품이다.

Henry Louis Hasse (February 7, 1913 – May 20, 1977) was an American science fiction author and fan. He is probably best known for being the co-author of Ray Bradbury's first professionally published story, "Pendulum," which appeared in November 1941 in Super Science Stories. Hasse co-authored two more published stories with Bradbury: "Gabriel's Horn" (1943) and "Final Victim" (1946).
Hasse began his career in the 1930s science fiction magazines and frequently worked in collaboration with others, notably A Fedor, with whom he published his first story "The End of Tyme" in November 1933 Wonder Stories. His most famous work is the novelette "He Who Shrank," published in August 1936 Amazing, which is anthologized in both the classic 1946 collection "Adventures in Time and Space" edited by Raymond J. Healy and J. Francis McComas, and in Isaac Asimov's memoir of 1930s science fiction "Before the Golden Age." The story features a narrator who undergoes drug-induced miniaturization, visiting a succession of nested universes whose progression towards the infinitely small eventually loops back to the infinitely large.
Hasse frequently collaborated with other writers, including Emil Petaja, whose pseudonym E Theodore Pine he once shared. His one science fiction novel published in book form during his lifetime was "The Stars Will Wait" (1968), which is a space opera. Throughout his career, he remained active in science fiction fandom and contributed numerous stories to various pulp magazines of the era.

㈜유페이퍼 대표 이병훈 | 316-86-00520 | 통신판매 2017-서울강남-00994 서울 강남구 학동로2길19, 2층 (논현동,세일빌딩) 02-577-6002 help@upaper.kr 개인정보책임 : 이선희