영어로 읽는 고전 _ 부스 타킹턴의 고향사람
부스 타킹턴과 해리 레온 윌슨의 "고향에서 온 남자"는 20세기 초에 쓰여진 희극 연극입니다. 이야기는 남부 이탈리아 소렌토에서 펼쳐지며, 미국 관광객들과 유럽 귀족 사이의 상호작용, 특히 다니엘 보어히스 파이크라는 미국인에 초점을 맞춘 줄거리가 전개됩니다. 사회적 계급, 청혼, 그리고 수수께끼 같은 정치적 도망자를 둘러싼 긴장이 고조되면서, 이 이야기는 정체성, 문화 충돌, 그리고 사회적 관습의 부조리함을 탐구합니다.
연극의 시작은 호텔 레지나 마르게리타의 테라스에서 활기찬 장면을 설정하며, 사랑스럽지만 동시에 어울리지 않는 모습으로 묘사되는 영리한 변호사 다니엘 파이크를 포함한 여러 인물들을 소개합니다. 등장인물들이 재치 있는 농담을 주고받는 동안, 관객들은 파이크가 영국 귀족 알메릭 세인트 오빈과 약혼한 그의 미국인 피후견인 에텔 그레인저-심슨에 대한 후견인 역할을 하고 있음을 알게 됩니다.
희극적인 오해 속에서, 우리는 또한 근처에서 당국의 추적을 피해 숨어 있는 러시아 도망자의 긴장감을 마주하게 되며, 이는 그렇지 않으면 가벼운 대화에 긴장감을 더합니다. 유머와 드라마의 이러한 조합은 독자들이 등장인물들의 관계의 복잡성과 그들이 헤쳐나가는 사회적 기대를 탐구하도록 초대하는 매력적인 분위기를 조성합니다.
Classics Read in English _ The Man from Home by Booth Tarkington and Harry Leon Wilson
"The Man from Home," a collaborative comedy by Booth Tarkington and Harry Leon Wilson, presents a sparkling social satire set against the picturesque backdrop of Sorrento, Italy, in the early 20th century. This witty play examines the collision between American pragmatism and European aristocratic pretension through a cast of colorful characters navigating the choppy waters of cross-cultural romance and social ambition.
The narrative opens on the sun-drenched terrace of the Hotel Regina Margherita, where an assortment of American tourists and European nobility have gathered. Among them arrives Daniel Voorhees Pike, a straight-talking lawyer from Indiana whose unpolished manners and homespun wisdom immediately mark him as an outsider in this refined setting. Pike's unpretentious nature and folksy expressions provide much of the play's humor, but beneath his seemingly unsophisticated exterior lies a sharp legal mind and unwavering moral compass.
Pike has journeyed to Italy as the guardian of young American heiress Ethel Granger-Simpson, who has become engaged to the aristocratic but financially desperate Almeric St. Aubyn. The engagement represents a classic transatlantic bargain: American wealth in exchange for European title and social position. However, Pike harbors serious reservations about this arrangement, suspecting that Ethel's fiancé and his family are more interested in her fortune than her happiness.
Complicating this central conflict is a subplot involving a Russian political refugee hiding in the vicinity, whose presence creates both danger and moral dilemmas for the various characters. This element elevates the play beyond mere comedy of manners, introducing themes of justice, political freedom, and ethical responsibility that add depth to the otherwise light proceedings.
Through its deft combination of humor, romance, and social commentary, "The Man from Home" invites audiences to examine the superficiality of class distinctions while celebrating authentic values over artificial social conventions. Tarkington and Wilson craft a world where the unrefined American ultimately proves more sophisticated in character than those who pride themselves on their cultural refinement, suggesting that true nobility comes from moral integrity rather than hereditary title.
Among the contents
SCENE: The terrace of the Hotel Regina Margherita, on the cliff at Sorrento, overlooking the Bay of Naples.
There is a view of the bay and its semi-circular coast-line, dotted with villages; Vesuvius gray in the distance. Across the stage at the rear runs a marble balustrade about three feet high, guarding the edge of the cliff. Upon the left is seen part of one wing of the hotel, entrance to which is afforded by wide-open double doors approached by four or five marble steps with a railing and small stoop. The hotel is of pink and white stucco, and striped awnings shield the windows. Upon the right is a lemon grove and shrubberies. There are two or three small white wicker tea-tables and a number of wicker chairs upon the left, and a square table laid with white cloth on the right.
As the curtain rises mandolins and guitars are heard, and the "Fisherman's Song," the time very rapid and gay, the musicians being unseen.
서평(Book Review)
타킹턴과 윌슨의 "고향에서 온 남자"는 20세기 초 이탈리아를 배경으로 미국의 실용주의와 유럽의 귀족적 허세가 충돌하는 유쾌한 사회 풍자극입니다. 인디애나 출신의 솔직한 변호사 다니엘 파이크가 미국인 상속녀 에텔의 유럽 귀족과의 약혼을 감독하는 과정에서, 이 작품은 진정한 가치와 인위적인 사회적 관습 사이의 갈등을 탐구합니다. 러시아 정치 망명자를 둘러싼 부차적 이야기는 이 경쾌한 코미디에 정의와 도덕적 책임이라는 깊이를 더하며, 진정한 고귀함은 유전적 지위가 아닌 도덕적 진정성에서 비롯된다는 메시지를 전달합니다.
Tarkington and Wilson's "The Man from Home" is a delightful social satire set in early 20th-century Italy, exploring the collision between American pragmatism and European aristocratic pretension. When straightforward Indiana lawyer Daniel Pike supervises his American heiress ward Ethel's engagement to a European nobleman, the play examines the conflict between authentic values and artificial social conventions. A subplot involving a Russian political refugee adds depth of justice and moral responsibility to this light comedy, conveying the message that true nobility stems from moral integrity rather than hereditary status.
부스 타킹턴(1869-1946)은 미국의 소설가이자 극작가로, 20세기 초 미국 문학계에서 가장 인기 있고 성공한 작가 중 한 명이었습니다. 그는 두 번이나 퓰리처상을 수상했는데, 1919년 '위대한 앰버슨가(The Magnificent Ambersons)'와 1922년 '앨리스 애덤스(Alice Adams)'로 각각 수상했습니다. 인디애나 주 인디애나폴리스 출신인 타킹턴은 중서부 중산층 마을의 생활과 미국 사회의 변화를 작품에 담아냈습니다. 그의 소설 '펜로드(Penrod)' 시리즈는 어린 소년의 모험을 그린 작품으로 널리 사랑받았으며, '세븐틴(Seventeen)'은 청소년기의 사랑과 성장통을 다룬 작품입니다. 타킹턴의 작품은 주로 빠르게 변화하는 산업화 시대의 미국 사회, 특히 중서부 소도시의 모습과 가치 변화를 섬세하게 포착했습니다. 그는 생전에 미국에서 마크 트웨인의 뒤를 잇는 국민 작가로 여겨졌으나, 오늘날에는 그의 명성이 다소 줄어들었음에도 불구하고 미국 문학사에서 중요한 위치를 차지하고 있습니다.
Booth Tarkington (1869-1946) was an American novelist and playwright who was one of the most popular and successful authors of the early 20th century. He was a two-time winner of the Pulitzer Prize for Fiction, receiving the award for "The Magnificent Ambersons" in 1919 and for "Alice Adams" in 1922. Born in Indianapolis, Indiana, Tarkington captured the life of middle-class Midwestern towns and the changing American society in his works. His "Penrod" series, which chronicled the adventures of a young boy, was widely beloved, and "Seventeen" dealt with teenage love and growing pains. Tarkington's works primarily focused on capturing the nuances of American society during the rapidly industrializing era, particularly the changing landscape and values of small Midwestern towns. During his lifetime, he was considered a national literary figure second only to Mark Twain in America, and although his reputation has somewhat diminished today, he remains an important figure in American literary history.