영어로 읽는 고전 _ 부스 타킹턴의 퀘스네이의 손님
부스 타킹턴의 "퀘스네이의 손님"은 20세기 초에 쓰여진 소설입니다. 이야기는 파리를 배경으로 하며, 초상화 화가인 조지 워드가 활기차고 때로는 불미스러운 거리의 삶을 헤쳐나가는 모습을 중심으로 전개됩니다. 이야기는 워드가 파리 거리를 채우는 다양한 인물들을 관찰하는 것으로 시작되며, 그중에는 스캔들로 가득한 삶으로 인해 재산과 명성에 심각한 타격을 입은 주목할 만한 인물 라라비 하만도 포함됩니다.
책의 시작 부분에서 독자는 부유한 후원자들과 고군분투하는 예술가들을 포함한 다양한 인물들로 가득 찬 파리의 활기찬 분위기를 접하게 됩니다. 성공한 화가가 된 워드는 방탕한 삶에 빠진 옛 지인인 하만을 알아보면서 이야기에 끌려들어갑니다.
줄거리가 전개됨에 따라 워드의 세계는 하만과 수수께끼 같은 무용수 마리아나의 세계와 얽히게 되며, 파리 생활을 배경으로 명성, 몰락, 그리고 인간 관계의 복잡성이라는 주제를 반영합니다. 초반부 장면들은 독자들을 색채와 음모, 그리고 도시의 맥박으로 가득 찬 세계로 끌어들이는 풍부한 시각적 태피스트리를 구축합니다.
Classics Read in English _ The Guest of Quesnay by Booth Tarkington
Set against the vibrant backdrop of early 20th-century Paris, Booth Tarkington's novel "The Guest of Quesnay" presents a compelling exploration of fate, identity, and redemption. The narrative unfolds through the perspective of George Ward, an American portrait painter who has found both artistic fulfillment and commercial success in the City of Light.
As the story begins, Tarkington masterfully immerses readers in the pulsating energy of Parisian boulevard life. Ward, a keen observer of human nature, navigates through this colorful landscape populated by a rich tapestry of characters—from aspiring artists and wealthy patrons to vagabonds and celebrities fallen from grace. The bustling streets become a stage where the drama of human existence plays out in all its complexity.
Ward's attention is particularly drawn to Larrabee Harman, a figure whose name once commanded respect in social circles but who has since descended into notoriety. Once a man of means and standing, Harman's reckless lifestyle and penchant for scandal have precipitated a spectacular downfall, leaving him a shadow of his former self. Ward's recognition of this fallen acquaintance serves as the catalyst that draws him into an increasingly intricate narrative.
As the plot develops, Ward becomes entangled in the intertwined destinies of Harman and the enigmatic dancer Mariana. Their stories converge in unexpected ways, creating a narrative that examines the capricious nature of fame, the consequences of moral compromise, and the possibility of redemption even after profound disgrace.
Through his vivid descriptions and nuanced character development, Tarkington creates a sensory-rich world that captures the essence of Belle Époque Paris—its artistic ferment, social stratification, and moral ambiguities. The opening chapters establish not merely a setting but an atmosphere charged with potential for both beauty and tragedy, setting the stage for a tale that explores the depths of human experience against the backdrop of one of the world's most captivating cities.
Among the contents
There are old Parisians who will tell you pompously that the boulevards, like the political cafes, have ceased to exist, but this means only that the boulevards no longer gossip of Louis Napoleon, the Return of the Bourbons, or of General Boulanger, for these highways are always too busily stirring with present movements not to be forgetful of their yesterdays. In the shade of the buildings and awnings, the loungers, the lookers-on in Paris, the audience of the boulevard, sit at little tables, sipping coffee from long glasses, drinking absinthe or bright-coloured sirops, and gazing over the heads of throngs afoot at others borne along through the sunshine of the street in carriages, in cabs, in glittering automobiles, or high on the tops of omnibuses.
From all the continents the multitudes come to join in that procession: Americans, tagged with race-cards and intending hilarious disturbances; puzzled Americans, worn with guide-book plodding; Chinese princes in silk; queer Antillean dandies of swarthy origin and fortune; ruddy English, thinking of nothing; pallid English, with upper teeth bared and eyes hungrily searching for sign-boards of tea-rooms; over-Europeanised Japanese, unpleasantly immaculate; burnoosed sheiks from the desert, and red-fezzed Semitic peddlers; Italian nobles in English tweeds;
서평(Book Review)
부스 타킹턴의 "퀘스네이의 손님"은 벨 에포크 시대 파리의 예술적 활기를 배경으로 인간 운명의 변덕스러운 특성을 탐구합니다. 성공한 화가 조지 워드가 몰락한 사교계 인물 라라비 하만과 신비로운 무용수 마리아나의 삶에 얽히면서, 이 소설은 명성의 일시성, 도덕적 타협의 결과, 그리고 심각한 불명예 이후에도 가능한 구원에 대한 섬세한 고찰을 제공합니다.
Booth Tarkington's "The Guest of Quesnay" explores the capricious nature of human destiny against the backdrop of Belle Époque Paris's artistic vibrancy. As successful painter George Ward becomes entangled in the lives of fallen socialite Larrabee Harman and the enigmatic dancer Mariana, the novel offers a nuanced reflection on the transience of fame, the consequences of moral compromise, and the possibility of redemption even after profound disgrace.
부스 타킹턴(1869-1946)은 미국의 소설가이자 극작가로, 20세기 초 미국 문학계에서 가장 인기 있고 성공한 작가 중 한 명이었습니다. 그는 두 번이나 퓰리처상을 수상했는데, 1919년 '위대한 앰버슨가(The Magnificent Ambersons)'와 1922년 '앨리스 애덤스(Alice Adams)'로 각각 수상했습니다. 인디애나 주 인디애나폴리스 출신인 타킹턴은 중서부 중산층 마을의 생활과 미국 사회의 변화를 작품에 담아냈습니다. 그의 소설 '펜로드(Penrod)' 시리즈는 어린 소년의 모험을 그린 작품으로 널리 사랑받았으며, '세븐틴(Seventeen)'은 청소년기의 사랑과 성장통을 다룬 작품입니다. 타킹턴의 작품은 주로 빠르게 변화하는 산업화 시대의 미국 사회, 특히 중서부 소도시의 모습과 가치 변화를 섬세하게 포착했습니다. 그는 생전에 미국에서 마크 트웨인의 뒤를 잇는 국민 작가로 여겨졌으나, 오늘날에는 그의 명성이 다소 줄어들었음에도 불구하고 미국 문학사에서 중요한 위치를 차지하고 있습니다.
Booth Tarkington (1869-1946) was an American novelist and playwright who was one of the most popular and successful authors of the early 20th century. He was a two-time winner of the Pulitzer Prize for Fiction, receiving the award for "The Magnificent Ambersons" in 1919 and for "Alice Adams" in 1922. Born in Indianapolis, Indiana, Tarkington captured the life of middle-class Midwestern towns and the changing American society in his works. His "Penrod" series, which chronicled the adventures of a young boy, was widely beloved, and "Seventeen" dealt with teenage love and growing pains. Tarkington's works primarily focused on capturing the nuances of American society during the rapidly industrializing era, particularly the changing landscape and values of small Midwestern towns. During his lifetime, he was considered a national literary figure second only to Mark Twain in America, and although his reputation has somewhat diminished today, he remains an important figure in American literary history.