영어로 읽는 고전 _ 부스 타킹턴의 무슈 보케르
부스 타킹턴의 "무슈 보케르"는 20세기 초에 쓰인 소설입니다. 이 코믹한 이야기는 영국 바스의 상류 사회를 탐색하는 동안 자신을 귀족으로 위장한 영리한 젊은 프랑스인을 중심으로 펼쳐집니다. 이 책은 사회적 계층과 외관을 배경으로 정체성, 기만, 그리고 로맨틱한 음모와 같은 주제를 탐구합니다. 이야기는 처음에 프랑스 대사 빅터의 이발사로 바스에 도착한 젊은 프랑스인을 따라갑니다. 지역 엘리트들로부터 부당하게 거절당한 후, 그는 사회적 수용을 얻고 메리 칼라일 부인에 대한 사랑을 추구하기 위해 샤토리앙 공작이라는 위장을 취합니다. 일련의 재치 있고 대담한 만남을 통해, 그는 자신의 매력과 교활함을 이용하여 윈터셋 공작과 다른 구혼자들과의 갈등을 헤쳐나가며 그녀의 마음을 얻습니다. 보케르가 공작의 속임수를 폭로하는 카드 게임에 참여하고, 사회적 규범에 도전하기 위해 새롭게 얻은 지위를 활용하며, 궁극적으로 자신이 누구인지와 자신이 누구인 척하는지를 조화시키면서 진실과 정체성의 복잡성에 직면함에 따라 줄거리는 더욱 복잡해집니다. 유머와 로맨스의 조화는 역사적 맥락에서 사회적 역학의 본질을 포착한 이 책을 재미있는 읽을거리로 만듭니다.
Classics Read in English _ Monsieur Beaucaire by Booth Tarkington
"Monsieur Beaucaire" by Booth Tarkington is an elegant tale of disguise and romance set in 18th-century Bath, England. This witty narrative follows the adventures of a charming Frenchman who orchestrates an elaborate deception to navigate British high society and win the heart of a noble lady.
The story begins with the introduction of Beaucaire, who appears to be merely the barber to the French Ambassador, Victor. After suffering humiliation at the hands of the arrogant Duke of Winterset, Beaucaire executes a clever plan—he assumes the identity of the fictional Duc de Chateaurien and makes a triumphant entrance into Bath's exclusive social circles.
As the supposed French nobleman, Beaucaire captivates the ton with his refined manners, exceptional swordsmanship, and disarming wit. He particularly sets his sights on Lady Mary Carlisle, the acknowledged beauty of Bath and the object of many suitors' attentions. Their developing romance forms the emotional core of the narrative, complicated by Lady Mary's initial prejudice against foreigners and Beaucaire's necessary deceptions.
The plot intensifies when Beaucaire exposes the Duke of Winterset's cheating at cards, creating a powerful enemy while simultaneously strengthening his position in society. Through a series of confrontations and close escapes, Beaucaire demonstrates both physical courage and moral integrity, qualities that stand in stark contrast to those of his aristocratic rivals.
As his masquerade continues, Beaucaire navigates the delicate balance between the person he pretends to be and his true self. Tarkington masterfully builds tension toward the inevitable moment of revelation, when Beaucaire must face the consequences of his deception and Lady Mary must confront her own prejudices about birth and worth.
Through this entertaining tale of mistaken identity, Tarkington delivers a subtle critique of social hierarchies and the arbitrary nature of class distinctions. The novel suggests that true nobility lies in character rather than birth, while its blend of romance, humor, and swashbuckling adventure creates an enduringly appealing narrative about the triumph of individual merit over inherited privilege.
Among the contents
The young Frenchman did very well what he had planned to do. His guess that the Duke would cheat proved good. As the unshod half-dozen figures that had been standing noiselessly in the entryway stole softly into the shadows of the chamber, he leaned across the table and smilingly plucked a card out of the big Englishman's sleeve.
“Merci, M. le Duc!” he laughed, rising and stepping back from the table.
The Englishman cried out, “It means the dirty work of silencing you with my bare hands!” and came at him.
“Do not move,” said M. Beaucaire, so sharply that the other paused. “Observe behind you.”
The Englishman turned, and saw what trap he had blundered into; then stood transfixed, impotent, alternately scarlet with rage and white with the vital shame of discovery. M. Beaucaire remarked, indicating the silent figures by a polite wave of the hand, “Is it not a compliment to monsieur that I procure six large men to subdue him? They are quite devote' to me, and monsieur is alone.
서평(Book Review)
부스 타킹턴의 "무슈 보케르"는 18세기 영국 바스를 배경으로 한 우아하고 재치 있는 사회 풍자 소설이다. 프랑스 대사의 이발사에서 가짜 공작으로 변신한 주인공이 상류 사회에 침투하고 아름다운 메리 칼라일 부인의 마음을 얻기 위한 모험을 그린 이 작품은, 외적 지위보다 내적 가치의 중요성을 강조한다. 타킹턴은 정체성, 사회적 편견, 그리고 진정한 귀족성의 본질에 대한 통찰력 있는 탐구를 유머와 로맨스, 모험적 요소와 절묘하게 조화시켜 계급 구조에 대한 세련된 비판을 선보인다.
Booth Tarkington's "Monsieur Beaucaire" is an elegant and witty social satire set in 18th-century Bath, England. Following the adventures of a protagonist who transforms from a French ambassador's barber to a counterfeit duke infiltrating high society and pursuing the beautiful Lady Mary Carlisle, the novel emphasizes the importance of inner worth over external status. Tarkington masterfully blends humor, romance, and swashbuckling elements with an insightful exploration of identity, social prejudice, and the true nature of nobility, offering a sophisticated critique of class structures.
부스 타킹턴(1869-1946)은 미국의 소설가이자 극작가로, 20세기 초 미국 문학계에서 가장 인기 있고 성공한 작가 중 한 명이었습니다. 그는 두 번이나 퓰리처상을 수상했는데, 1919년 '위대한 앰버슨가(The Magnificent Ambersons)'와 1922년 '앨리스 애덤스(Alice Adams)'로 각각 수상했습니다. 인디애나 주 인디애나폴리스 출신인 타킹턴은 중서부 중산층 마을의 생활과 미국 사회의 변화를 작품에 담아냈습니다. 그의 소설 '펜로드(Penrod)' 시리즈는 어린 소년의 모험을 그린 작품으로 널리 사랑받았으며, '세븐틴(Seventeen)'은 청소년기의 사랑과 성장통을 다룬 작품입니다. 타킹턴의 작품은 주로 빠르게 변화하는 산업화 시대의 미국 사회, 특히 중서부 소도시의 모습과 가치 변화를 섬세하게 포착했습니다. 그는 생전에 미국에서 마크 트웨인의 뒤를 잇는 국민 작가로 여겨졌으나, 오늘날에는 그의 명성이 다소 줄어들었음에도 불구하고 미국 문학사에서 중요한 위치를 차지하고 있습니다.
Booth Tarkington (1869-1946) was an American novelist and playwright who was one of the most popular and successful authors of the early 20th century. He was a two-time winner of the Pulitzer Prize for Fiction, receiving the award for "The Magnificent Ambersons" in 1919 and for "Alice Adams" in 1922. Born in Indianapolis, Indiana, Tarkington captured the life of middle-class Midwestern towns and the changing American society in his works. His "Penrod" series, which chronicled the adventures of a young boy, was widely beloved, and "Seventeen" dealt with teenage love and growing pains. Tarkington's works primarily focused on capturing the nuances of American society during the rapidly industrializing era, particularly the changing landscape and values of small Midwestern towns. During his lifetime, he was considered a national literary figure second only to Mark Twain in America, and although his reputation has somewhat diminished today, he remains an important figure in American literary history.