영어로 읽는 고전 _ 부스 타킹턴의 카나안의 정복
부스 타킹턴의 "카나안의 정복"은 20세기 초에 쓰여진 소설입니다. 이야기는 눈으로 덮인 풍경을 배경으로 노인들의 합창단이 다양한 철학적, 사회적 문제에 대해 논쟁을 시작하는 가상의 마을인 인디애나주 카나안에서 펼쳐집니다. 이야기의 중심에는 지역 술집인 내셔널 하우스를 자주 찾는 다채로운 인물들이 있습니다. 여기에는 냉소적인 에스큐 아프와 좀 더 사색적인 로저 테이버가 포함되어 있으며, 이는 인간의 본성, 사회적 규범, 그리고 소도시 생활의 실존적 사색에 대한 탐구를 암시합니다.
소설의 도입부는 카나안의 그림 같으면서도 쓸쓸한 겨울 아침을 보여주며, 마을의 현인들 사이의 활기찬 교류를 위한 무대를 마련합니다. 등장인물들은 그들의 환경과 도덕성의 의미에 대해 열띤 토론을 벌이는데, 아프의 냉소적인 견해는 테이버의 더 예술적이고 희망적인 관점과 대조를 이룹니다. 대학에서 돌아온 젊은 남성 유진 반트리의 등장은 초점의 변화를 가져오며, 확립된 사회적 역학에 도전하고 잠재적으로 등장인물들의 삶을 바꿀 태세를 보입니다. 대화는 희극적인 면과 철학적 성찰이 풍부하며, 사회 계급, 허영심, 그리고 개인적 정체성 추구와 같은 주제를 암시하면서, 사회적 기대와 개인적 열망 모두를 비판하는 매력적인 이야기를 약속합니다.
Classics Read in English _ The Conquest of Canaan by Booth Tarkington
Set in the fictional town of Canaan, Indiana, Booth Tarkington's early 20th-century novel "The Conquest of Canaan" paints a vivid portrait of small-town American life. The story opens on a crisp winter morning, where the snow-covered landscape serves as both setting and metaphor for the frozen social hierarchies about to be challenged.
At the heart of Canaan stands the National House, a local tavern where the town's self-appointed philosophers gather daily. Here, a chorus of elderly men—the unofficial guardians of local tradition—engage in spirited debates that reveal as much about their own character as they do about the community they inhabit. Among these figures, two stand out: the deeply cynical Eskew Arp, whose bitter worldview colors his every pronouncement, and the contemplative Roger Tabor, whose artistic sensibilities allow him to envision possibilities beyond Canaan's limited horizons.
The novel's narrative trajectory shifts with the return of Eugene Bantry, a young man freshly graduated from college. His arrival disrupts the town's carefully maintained social order, creating ripples that will eventually transform into waves of change for many characters. As an outsider who is simultaneously an insider, Eugene embodies the tension between tradition and progress that defines the story.
Through richly comic dialogue undercut with serious philosophical inquiry, Tarkington examines themes of class division, personal vanity, and the search for authentic identity. The novel offers a nuanced critique of both rigid social conventions and individual ambitions, inviting readers to consider how communities resist—yet ultimately must accommodate—change. "The Conquest of Canaan" delivers not just a compelling narrative but a thoughtful examination of how American values were being redefined at the dawn of a new century.
Among the contents
A dry snow had fallen steadily throughout the still night, so that when a cold, upper wind cleared the sky gloriously in the morning the incongruous Indiana town shone in a white harmony—roof, ledge, and earth as evenly covered as by moonlight. There was no thaw; only where the line of factories followed the big bend of the frozen river, their distant chimneys like exclamation points on a blank page, was there a first threat against the supreme whiteness. The wind passed quickly and on high; the shouting of the school-children had ceased at nine o'clock with pitiful suddenness; no sleigh-bells laughed out on the air; and the muffling of the thoroughfares wrought an unaccustomed peace like that of Sunday. This was the phenomenon which afforded the opening of the morning debate of the sages in the wide windows of the "National House."
Only such unfortunates as have so far failed to visit Canaan do not know that the "National House" is on the Main Street side of the Court-house Square, and has the advantage of being within two minutes' walk of the railroad station, which is in plain sight of the windows—an inestimable benefit to the conversation of the aged men who occupied these windows on this white morning, even as they were wont in summer to hold against all comers the cane-seated chairs on the pavement outside.
서평(Book Review)
부스 타킹턴의 "카나안의 정복"은 20세기 초 인디애나 소도시의 사회적 역학과 변화에 대한 통찰력 있는 탐구입니다. 눈 덮인 카나안 마을에서 지역 현인들의 철학적 논쟁과 대학에서 돌아온 유진 반트리의 등장은 기존 질서에 도전합니다. 냉소적인 에스큐 아프와 예술적인 로저 테이버 같은 다채로운 인물들을 통해, 타킹턴은 전통과 진보 사이의 긴장감, 사회적 규범, 그리고 진정한 자아 발견의 여정을 탁월하게 묘사합니다. 이 소설은 미국 소도시 생활의 복잡성과 아름다움을 생생하게 포착합니다.
Booth Tarkington's "The Conquest of Canaan" offers an insightful exploration of social dynamics and change in an early 20th-century Indiana town. In snow-covered Canaan, philosophical debates among local sages and the arrival of college graduate Eugene Bantry challenge the established order. Through colorful characters like the cynical Eskew Arp and the artistic Roger Tabor, Tarkington masterfully portrays the tension between tradition and progress, societal norms, and the journey toward authentic self-discovery. This novel vividly captures the complexity and beauty of small-town American life.
부스 타킹턴(1869-1946)은 미국의 소설가이자 극작가로, 20세기 초 미국 문학계에서 가장 인기 있고 성공한 작가 중 한 명이었습니다. 그는 두 번이나 퓰리처상을 수상했는데, 1919년 '위대한 앰버슨가(The Magnificent Ambersons)'와 1922년 '앨리스 애덤스(Alice Adams)'로 각각 수상했습니다. 인디애나 주 인디애나폴리스 출신인 타킹턴은 중서부 중산층 마을의 생활과 미국 사회의 변화를 작품에 담아냈습니다. 그의 소설 '펜로드(Penrod)' 시리즈는 어린 소년의 모험을 그린 작품으로 널리 사랑받았으며, '세븐틴(Seventeen)'은 청소년기의 사랑과 성장통을 다룬 작품입니다. 타킹턴의 작품은 주로 빠르게 변화하는 산업화 시대의 미국 사회, 특히 중서부 소도시의 모습과 가치 변화를 섬세하게 포착했습니다. 그는 생전에 미국에서 마크 트웨인의 뒤를 잇는 국민 작가로 여겨졌으나, 오늘날에는 그의 명성이 다소 줄어들었음에도 불구하고 미국 문학사에서 중요한 위치를 차지하고 있습니다.
Booth Tarkington (1869-1946) was an American novelist and playwright who was one of the most popular and successful authors of the early 20th century. He was a two-time winner of the Pulitzer Prize for Fiction, receiving the award for "The Magnificent Ambersons" in 1919 and for "Alice Adams" in 1922. Born in Indianapolis, Indiana, Tarkington captured the life of middle-class Midwestern towns and the changing American society in his works. His "Penrod" series, which chronicled the adventures of a young boy, was widely beloved, and "Seventeen" dealt with teenage love and growing pains. Tarkington's works primarily focused on capturing the nuances of American society during the rapidly industrializing era, particularly the changing landscape and values of small Midwestern towns. During his lifetime, he was considered a national literary figure second only to Mark Twain in America, and although his reputation has somewhat diminished today, he remains an important figure in American literary history.