16 0 0 0 0 0 1개월전 0

부스 타킹턴의 친절한 줄리아

Gentle Julia by Booth Tarkington

영어로 읽는 고전 _ 부스 타킹턴의 친절한 줄리아 부스 타킹턴의 "친절한 줄리아"는 20세기 초에 쓰인 소설입니다. 이 이야기는 가족 관계와 젊은이들의 로맨틱한 관심사의 복잡한 역학에 중점을 두고 있으며, 주로 줄리아 애트워터라는 인물과 그녀의 조카 플로렌스, 그리고 다양한 구혼자들과의 상호작용에 초점을 맞춥니다. 등장인물들이 그들의 관계를 헤쳐나가면서, 젊음의 순수함, 사회적 기대, 그리고 개인적 정체성과 같은 주제들이 부각됩니다. 책의 도입부는 우리에게 열세 살 소녀 플로렌스 애트워터를 소개하는데, 그녀는 삶과 사랑에 대한 변화하는 관점을 탐색하고 있습니다. 그녀의 어머니와의 대화를 통해, 우리는 그녀가 외모와 사회적 인식에 대해 반영하는 모습을 볼 수 있으며, 심지어 씨앗을 삼키는 것의 의미를 유머러..
영어로 읽는 고전 _ 부스 타킹턴의 친절한 줄리아
부스 타킹턴의 "친절한 줄리아"는 20세기 초에 쓰인 소설입니다. 이 이야기는 가족 관계와 젊은이들의 로맨틱한 관심사의 복잡한 역학에 중점을 두고 있으며, 주로 줄리아 애트워터라는 인물과 그녀의 조카 플로렌스, 그리고 다양한 구혼자들과의 상호작용에 초점을 맞춥니다. 등장인물들이 그들의 관계를 헤쳐나가면서, 젊음의 순수함, 사회적 기대, 그리고 개인적 정체성과 같은 주제들이 부각됩니다. 책의 도입부는 우리에게 열세 살 소녀 플로렌스 애트워터를 소개하는데, 그녀는 삶과 사랑에 대한 변화하는 관점을 탐색하고 있습니다. 그녀의 어머니와의 대화를 통해, 우리는 그녀가 외모와 사회적 인식에 대해 반영하는 모습을 볼 수 있으며, 심지어 씨앗을 삼키는 것의 의미를 유머러스하게 오해하기도 합니다. 그녀가 사촌 허버트와 상호작용하고 이후 줄리아 이모를 관찰하면서, 가장 어린 애트워터는 가족의 의무, 로맨스에 대한 새로운 관심, 그리고 그녀의 환경의 사회적 역학 사이에서 자신의 정체성을 탐색합니다. 플로렌스와 허버트 사이의 유머러스한 주고받음은 청소년기와 그 안에 내재된 오해의 탐구에 대한 기조를 설정하며, 이야기에서 펼쳐질 발전하는 관계와 사회적 열망을 암시합니다.

Classics Read in English _ Gentle Julia by Booth Tarkington
"Gentle Julia" by Booth Tarkington is a charming early 20th-century novel that delves into the intricate web of family dynamics and youthful romance in small-town America. The narrative primarily revolves around the captivating Julia Atwater, whose beauty and gentle nature make her the object of numerous suitors' affections, and her observant young niece Florence, who finds herself both fascinated by and protective of her beloved aunt.
The novel opens by introducing thirteen-year-old Florence Atwater, a precocious girl with evolving perspectives on life, appearance, and relationships. Through her conversation with her mother, we witness Florence's amusing misinterpretations of adult concepts, including her comical concern about swallowing watermelon seeds. Her youthful logic and forthright observations establish her as both an endearing and unreliable narrator of the social world around her.
Florence's interactions with her cousin Herbert further showcase the author's skill at capturing the peculiar blend of wisdom and naivety that characterizes childhood. Their verbal sparring, filled with exaggerations and innocent barbs, creates a lighthearted foundation for the more complex relationships that will develop throughout the story.
As Florence observes her aunt Julia navigating various romantic entanglements, the narrative begins to explore deeper themes of identity, social expectations, and the often conflicting desires for both independence and connection. Julia's "gentleness" - her desire to please and reluctance to hurt feelings - creates complications as she attracts multiple suitors, setting the stage for both comedy and poignant reflection on the nature of love and courtship in this era.
Tarkington masterfully balances humor with insight as he portrays the social microcosm of this family, using the perspectives of both youth and adults to examine how we form our identities within the context of family obligations and societal pressures. Through Florence's eyes, readers gain a unique window into the sometimes absurd, sometimes touching dimensions of growing up and finding one's place in a world of complex human connections.

Among the contents
Superciliousness is not safe after all, because a person who forms the habit of wearing it may some day find his lower lip grown permanently projected beyond the upper, so that he can't get it back, and must go through life looking like the King of Spain. This was once foretold as a probable culmination of Florence Atwater's still plastic profile, if Florence didn't change her way of thinking; and upon Florence's remarking dreamily that the King of Spain was an awf'ly han'some man, her mother retorted: "But not for a girl!" She meant, of course, that a girl who looked too much like the King of Spain would not be handsome, but her daughter decided to misunderstand her.
"Why, mamma, he's my Very Ideal! I'd marry him to-morrow!"
Mrs. Atwater paused in her darning, and let the stocking collapse flaccidly into the work-basket in her lap. "Not at barely thirteen, would you?" she said. "It seems to me you're just a shade too young to be marrying a man who's already got a wife and several children. Where did you pick up that 'I'd-marry-him-to-morrow,' Florence?"
"Oh, I hear that everywhere!" returned the damsel, lightly. "Everybody says things like that. I heard Aunt Julia say it. I heard Kitty Silver say it."

서평(Book Review)
부스 타킹턴의 "친절한 줄리아"는 20세기 초 미국 소도시의 사회적 역학과 가족 관계를 생생하게 포착한 작품이다. 아름답고 온화한 성품으로 많은 구혼자들의 관심을 받는 줄리아와 그녀를 동경하면서도 보호하려는 열세 살 조카 플로렌스의 시선을 통해, 타킹턴은 성장의 혼란과 사회적 기대 사이의 갈등을 유머와 통찰력으로 그려낸다. 어른의 세계를 어린아이의 순진한 관점으로 해석하는 플로렌스의 모습은 타킹턴 특유의 재치와 함께 청소년기의 복잡한 감정과 관계의 본질에 대한 따뜻한 성찰을 제공한다.

Booth Tarkington's "Gentle Julia" vividly captures the social dynamics and family relationships in early 20th-century small-town America. Through the perspectives of the beautiful and kind-hearted Julia, who attracts numerous suitors, and her thirteen-year-old niece Florence who both admires and seeks to protect her, Tarkington portrays the confusion of growing up and the conflict between social expectations with humor and insight. Florence's interpretation of the adult world through her innocent viewpoint, coupled with Tarkington's characteristic wit, offers a warm reflection on the complex emotions and relationships of adolescence.
부스 타킹턴(1869-1946)은 미국의 소설가이자 극작가로, 20세기 초 미국 문학계에서 가장 인기 있고 성공한 작가 중 한 명이었습니다. 그는 두 번이나 퓰리처상을 수상했는데, 1919년 '위대한 앰버슨가(The Magnificent Ambersons)'와 1922년 '앨리스 애덤스(Alice Adams)'로 각각 수상했습니다. 인디애나 주 인디애나폴리스 출신인 타킹턴은 중서부 중산층 마을의 생활과 미국 사회의 변화를 작품에 담아냈습니다. 그의 소설 '펜로드(Penrod)' 시리즈는 어린 소년의 모험을 그린 작품으로 널리 사랑받았으며, '세븐틴(Seventeen)'은 청소년기의 사랑과 성장통을 다룬 작품입니다. 타킹턴의 작품은 주로 빠르게 변화하는 산업화 시대의 미국 사회, 특히 중서부 소도시의 모습과 가치 변화를 섬세하게 포착했습니다. 그는 생전에 미국에서 마크 트웨인의 뒤를 잇는 국민 작가로 여겨졌으나, 오늘날에는 그의 명성이 다소 줄어들었음에도 불구하고 미국 문학사에서 중요한 위치를 차지하고 있습니다.

Booth Tarkington (1869-1946) was an American novelist and playwright who was one of the most popular and successful authors of the early 20th century. He was a two-time winner of the Pulitzer Prize for Fiction, receiving the award for "The Magnificent Ambersons" in 1919 and for "Alice Adams" in 1922. Born in Indianapolis, Indiana, Tarkington captured the life of middle-class Midwestern towns and the changing American society in his works. His "Penrod" series, which chronicled the adventures of a young boy, was widely beloved, and "Seventeen" dealt with teenage love and growing pains. Tarkington's works primarily focused on capturing the nuances of American society during the rapidly industrializing era, particularly the changing landscape and values of small Midwestern towns. During his lifetime, he was considered a national literary figure second only to Mark Twain in America, and although his reputation has somewhat diminished today, he remains an important figure in American literary history.

㈜유페이퍼 대표 이병훈 | 316-86-00520 | 통신판매 2017-서울강남-00994 서울 강남구 학동로2길19, 2층 (논현동,세일빌딩) 02-577-6002 help@upaper.kr 개인정보책임 : 이선희