영어로 읽는 고전 _ 부스 타킹턴의 깁슨 업라이트
부스 타킹턴과 해리 레온 윌슨의 "깁슨 업라이트"는 20세기 초에 쓰여진 연극으로, 피아노 공장 내 노동자와 경영진 사이의 역학 관계를 탐구합니다. 이야기는 공장 소유주인 앤드류 깁슨과 노동 조직가이자 피아노 테스터인 노라 고로드나가 임박한 노동 불안 속에서 계급 투쟁, 노동자 권리, 자본주의 이상의 복잡성을 헤쳐나가는 과정을 따라갑니다. 등장인물들 간의 일련의 대립과 토론을 통해, 이 연극은 소유권, 책임, 그리고 자본주의의 도덕적 함의를 탐구합니다.
연극의 시작은 앤드류 깁슨의 공장 사무실을 소개하는데, 여기서 우리는 깁슨이 일상적인 운영과 노동자들 사이에서 발생하는 긴장에 몰두하고 있는 모습을 봅니다. 노라 고로드나는 주요 인물로 소개되며, 저널리스트이자 사회주의자인 미플린 씨와의 인터뷰를 준비하면서 깁슨 피아노 작업에 참여하고 있습니다.
노동 분쟁이 격화됨에 따라, 다양한 노동자들이 그들의 불만을 가지고 깁슨에게 맞서며, 임금과 근로 조건에 대한 불만족을 드러냅니다. 공장이 잠재적인 파업에 직면하면서, 긴장은 노동자들 사이에서 혼란스럽게 펼쳐지며, 소유권과 파업 배후의 근거에 대한 토론을 간절히 촉구합니다. 등장인물들은 자본주의와 노동권에 관한 다양한 관점을 보여주며, 이야기가 진행됨에 따라 갈등과 해결을 위한 무대를 마련합니다.
Classics Read in English _ The Gibson Upright by Booth Tarkington and Harry Leon Wilson
"The Gibson Upright," a collaborative play by Booth Tarkington and Harry Leon Wilson written in the early 20th century, presents a microcosm of American industrial relations through the setting of a piano manufacturing facility. This thought-provoking dramatic work examines the often contentious relationship between capital and labor during a period of significant social and economic transformation in American history.
The narrative centers on Andrew Gibson, the pragmatic owner of the Gibson Piano Factory, and Nora Gorodna, a complex character who serves as both a piano tester ensuring product quality and a passionate advocate for workers' rights. As labor tensions simmer and threaten to boil over into full-scale industrial action, these two characters from opposite sides of the class divide become the focal points through which the play examines broader societal questions.
The opening scene establishes the factory office as the primary setting, where Gibson appears consumed by operational challenges and growing unrest among his workforce. We meet Nora as she meticulously examines a piano, preparing simultaneously for an interview with Mr. Mifflin, a journalist with socialist leanings whose presence signals the political dimensions of the unfolding drama.
The mounting conflict gains momentum as workers approach Gibson with an escalating list of grievances, particularly focused on wages they consider inadequate and working conditions they deem exploitative. As strike threats materialize, the factory floor becomes a stage for chaotic confrontations that force fundamental questions about ownership, fair compensation, and the moral foundations of the capitalist system.
Through their diverse cast of characters, Tarkington and Wilson present a spectrum of perspectives on industrial relations—from Gibson's belief in managerial prerogative to the workers' demands for greater equity and Nora's more nuanced position that seeks to reconcile opposing viewpoints. This sophisticated examination of class dynamics creates a framework for exploring how conflict might ultimately lead to resolution and a more harmonious workplace.
Among the contents
ANDREW GIBSON'S _office in his piano factory where he manufactures "The Gibson Upright." A very plain interior; pleasant to the eye, yet distinctly an office in a factory, and without luxuries; altogether utilitarian.
Against the wall on our right is a roll-top desk, open, very neat, and in the centre of the writing pad a fresh rose stands in a glass of water. Near by is a long, plain table and upon it a very neat arrangement of correspondence and a couple of ledgers.
Against the walls are a dozen plain cane-seated chairs. Near the centre of the room is a sample of the Gibson upright piano in light wood. There is a large safe, showing the word "Gibson," and there are filing cases. In the rear wall there is a door with the upper half of opaque glass, which shows "Mr. Gibson" in reverse; and near this door is a water filter upon a stand. In the wall upon our left is a plain wooden door. The rear door opens into the factory; the other into a hall that leads to the street.
서평(Book Review)
부스 타킹턴과 해리 레온 윌슨의 "깁슨 업라이트"는 피아노 공장을 배경으로 자본과 노동의 갈등을 예리하게 포착한 작품입니다. 공장주 앤드류 깁슨과 노동 운동가 노라 고로드나를 중심으로, 이 연극은 공정한 임금, 노동 조건, 소유권에 관한 근본적인 질문을 제기합니다. 파업 위기 속에서 펼쳐지는 다양한 관점들은 20세기 초 산업화 시대의 사회적 긴장과 계급 역학을 생생하게 보여주며, 갈등 속에서도 가능한 화해의 길을 모색합니다.
Tarkington and Wilson's "The Gibson Upright" sharply captures the conflict between capital and labor against the backdrop of a piano factory. Centered on factory owner Andrew Gibson and labor advocate Nora Gorodna, the play raises fundamental questions about fair wages, working conditions, and ownership. The diverse perspectives unfolding during a strike crisis vividly illustrate the social tensions and class dynamics of the early 20th century industrial era, while exploring possible paths to reconciliation amid conflict.
부스 타킹턴(1869-1946)은 미국의 소설가이자 극작가로, 20세기 초 미국 문학계에서 가장 인기 있고 성공한 작가 중 한 명이었습니다. 그는 두 번이나 퓰리처상을 수상했는데, 1919년 '위대한 앰버슨가(The Magnificent Ambersons)'와 1922년 '앨리스 애덤스(Alice Adams)'로 각각 수상했습니다. 인디애나 주 인디애나폴리스 출신인 타킹턴은 중서부 중산층 마을의 생활과 미국 사회의 변화를 작품에 담아냈습니다. 그의 소설 '펜로드(Penrod)' 시리즈는 어린 소년의 모험을 그린 작품으로 널리 사랑받았으며, '세븐틴(Seventeen)'은 청소년기의 사랑과 성장통을 다룬 작품입니다. 타킹턴의 작품은 주로 빠르게 변화하는 산업화 시대의 미국 사회, 특히 중서부 소도시의 모습과 가치 변화를 섬세하게 포착했습니다. 그는 생전에 미국에서 마크 트웨인의 뒤를 잇는 국민 작가로 여겨졌으나, 오늘날에는 그의 명성이 다소 줄어들었음에도 불구하고 미국 문학사에서 중요한 위치를 차지하고 있습니다.
Booth Tarkington (1869-1946) was an American novelist and playwright who was one of the most popular and successful authors of the early 20th century. He was a two-time winner of the Pulitzer Prize for Fiction, receiving the award for "The Magnificent Ambersons" in 1919 and for "Alice Adams" in 1922. Born in Indianapolis, Indiana, Tarkington captured the life of middle-class Midwestern towns and the changing American society in his works. His "Penrod" series, which chronicled the adventures of a young boy, was widely beloved, and "Seventeen" dealt with teenage love and growing pains. Tarkington's works primarily focused on capturing the nuances of American society during the rapidly industrializing era, particularly the changing landscape and values of small Midwestern towns. During his lifetime, he was considered a national literary figure second only to Mark Twain in America, and although his reputation has somewhat diminished today, he remains an important figure in American literary history.