영어로 읽는 고전 _ 크리스 네빌의 너무 많은 달걀들
크리스 멜빌의 "너무 많은 달걀들"은 1960년대 초에 쓰인 기발한 과학소설 단편입니다. 이 서사는 특이한 구매—설명할 수 없을 정도로 생선 알 패키지를 생산하는 냉장고—에서 비롯된 예상치 못한 결과들에 대한 유머러스한 탐구를 제시합니다. 이야기는 소비주의와 일상생활의 부조리라는 주제들을 파고들며, 독자들로 하여금 욕망과 충족의 본질에 대해 숙고하게 만듭니다. 이야기에서 주인공 콕스는 깊이 할인된 냉장고를 구입하는데, 이 냉장고가 신비롭게 생선 알을 생성하기 시작합니다. 날이 지나면서 생선 알의 양이 늘어나자, 콕스와 그의 여자친구는 늘어나는 공급량을 관리하기 위해 친구들과 가족들에게 나누어줍니다. 결국 콕스는 자신이 마지막 남은 것들까지 다 소비했다는 것을 깨닫고, 냉장고의 특이한 생산물과 관련이 있다고 주장하는 초조한 남자와 마주하게 됩니다. 이 남자는 콕스의 행동의 공포를 드러냅니다—생선 알들이 단순한 진미가 아니라 더 크고 문제가 되는 현실의 중요한 부분이었다는 것을. 이야기는 코믹한 요소들과 어두운 함의들을 교묘하게 조화시키며, 독자들에게 섬뜩한 반전과 탐닉의 결과에 대한 아이러니의 감각을 남깁니다.
Classics Read in English _ Too Many Eggs by Kris Neville
Kris Neville's "Too Many Eggs" is a whimsical science fiction short story written in the early 1960s. This narrative presents a humorous exploration of unexpected consequences arising from an unusual purchase—a refrigerator that inexplicably produces packages of fish eggs. The story delves into themes of consumerism and the absurdity of everyday life, prompting readers to contemplate the nature of desire and fulfillment.
In the story, protagonist Coxe purchases a deeply discounted refrigerator that mysteriously begins generating fish eggs. As days pass, the quantity of fish eggs multiplies, leading Coxe and his girlfriend to distribute them to friends and family to manage the growing supply. Eventually, Coxe realizes he has consumed the last of them, only to be confronted by a frazzled man claiming association with the refrigerator's peculiar output.
This man reveals the horror of Coxe's actions—that the fish eggs were not mere delicacies but a significant part of a larger, troubling reality. The story cleverly balances comedic elements with darker implications, leaving readers with a chilling twist and a sense of irony about the consequences of indulgence.
Among the contents
Coxe, an unusually phlegmatic citizen, came to buy the new refrigerator in the usual fashion. He was looking for a bargain. It was the latest model, fresh from the new production line in Los Angeles, and was marked down considerably below standard. The freezing compartment held 245 lbs. of meat.
"How come so cheap?" Coxe wanted to know.
"Frankly," the salesman said, "I asked myself that. Usually there's a dent in them or something, when they have that factory tag on them. But I checked it over and I can't find anything wrong with it. However, she goes as is."
"At that price," Coxe said, "I'll take it."
서평(Book Review)
크리스 네빌의 "너무 많은 달걀들"은 1960년대 과학소설이 보여줄 수 있는 풍자적 상상력과 사회 비판 의식을 절묘하게 결합한 작품입니다. 냉장고에서 끝없이 나오는 생선 알이라는 부조리한 설정을 통해 소비주의 사회의 탐욕과 무분별함을 날카롭게 풍자하며, 일상적 편리함 뒤에 숨겨진 어두운 진실을 효과적으로 폭로합니다. 콕스라는 평범한 소비자가 겪는 초현실적 상황은 현대인의 욕망과 그 결과에 대한 무책임함을 코믹하면서도 섬뜩하게 그려냅니다. 특히 마지막 반전에서 드러나는 진실은 단순한 유머를 넘어서 깊은 도덕적 성찰을 불러일으키며, 개인의 행동이 가져올 수 있는 예상치 못한 파급효과를 경고합니다. 네빌은 짧은 분량 안에서도 유머와 공포, 풍자와 진지함을 완벽하게 조화시켜, 소비사회에 대한 날카로운 통찰을 제공하는 수작을 완성했습니다.
Kris Neville's "Too Many Eggs" exquisitely combines the satirical imagination and social critical consciousness that 1960s science fiction could achieve. Through the absurd premise of fish eggs endlessly emerging from a refrigerator, the work sharply satirizes the greed and recklessness of consumer society while effectively exposing the dark truths hidden behind everyday conveniences. The surreal situation experienced by ordinary consumer Coxe depicts modern humanity's desires and irresponsibility regarding consequences in both comic and chilling ways. Particularly, the truth revealed in the final twist transcends simple humor to evoke deep moral reflection, warning of the unexpected ramifications that individual actions can bring. Within its brief length, Neville perfectly harmonizes humor with horror, satire with seriousness, creating a masterpiece that provides sharp insight into consumer society and demonstrating the author's ability to embed profound social commentary within seemingly light entertainment.
크리스 오트만 네빌(Kris Ottman Neville, 1925년 5월 9일 - 1980년 12월 23일)은 미국의 과학소설 작가였습니다. 세인트루이스에서 태어나 20대 초반에 캘리포니아로 이주했으며, 1949년에 첫 과학소설 작품을 발표했습니다. 그의 가장 유명한 작품은 중편소설 "베티앤(Bettyann)"으로, 과학소설의 고전으로 여겨집니다.
네빌은 수년간 플라스틱 기술 분야의 전문 기술 작가로 일했으며, 에폭실라이트 코퍼레이션과의 연관으로 에폭시 수지에 관한 여러 전문서적을 공동 저술했습니다. 그는 1949년 7월 "Super Science Stories"에 "The Hand from the Stars"로 과학소설 출간을 시작했으며, 몇 년간 "The Magazine of Fantasy and Science Fiction"과 다른 잡지들에 활발히 기고했습니다.
저명한 과학소설 작가이자 비평가인 배리 N. 말즈버그는 네빌이 "그의 세대에서 가장 명예로운 과학소설 작가 10명 중 한 명이 될 수 있었지만, 대신 초기에 그 분야를 정복한 후 사실상 포기하고 세계 최고의 에폭시 수지 전문가가 되었다"고 평가했습니다. 네빌은 1950년대 과학소설 분야의 제약이 자신이 작가로서 성장하기 위해 해야 할 작업을 담기에는 너무 좁다고 결론짓고 이 분야를 떠났습니다.
네빌의 가장 잘 알려진 이야기는 "베티앤"(1951)으로, 즉석 속편인 "서곡(Overture)"(1954)과 함께 결국 "베티앤"(1970) 수정판으로 묶였습니다. 이 작품들은 레이 브래드버리와 클리포드 D. 시맥의 작품을 통해 친숙한 방식으로 삶을 가장 잘 사는 방법에 대한 명확하게 느껴지는 애가적 감각과, 시어도어 스터전을 연상시키는 사랑의 우선성에 대한 더욱 급진적이고 열정적인 감각을 결합했습니다.
Kris Ottman Neville (May 9, 1925 – December 23, 1980) was an American science fiction writer from California. He was born in St. Louis and his first science fiction work was published in 1949. His most famous work, the novella Bettyann, is considered a classic of science fiction.
Neville worked for many years as a technical writer specializing in plastics technology, and through his connection with the Epoxylite Corporation co-authored several texts on epoxy resins. He began publishing science fiction with "The Hand from the Stars" (July 1949 Super Science Stories), and for several years was a prolific contributor to The Magazine of Fantasy and Science Fiction and other magazines.
Well-known science fiction writer and critic Barry N. Malzberg noted that "Kris Neville could have been among the ten most honored science fiction writers of his generation; instead, he virtually abandoned the field after conquering it early on and made himself the leading lay authority in the world on epoxy resins". Neville concluded early on that the perimeters of the field in the 1950s were simply too close to contain the kind of work he would have to do if he wanted to grow as a writer, and accordingly he quit.
Neville's best known story is probably "Bettyann" (1951) which, with its immediate sequel, "Overture" (1954), eventually comprised the novel Bettyann (1970). These tales combine a clearly-felt elegiac sense of how lives can best be lived, in terms familiar through the work of Ray Bradbury and Clifford D. Simak, along with a more radical and passionate sense of the primacy of love, in terms reminiscent of Theodore Sturgeon. The story features an alien lost in infancy on Earth who grows into a deep rapport with humans, though the arrival of her fellow beings from the stars to "rescue" her forces her to recognize her supernatural abilities.