영어로 읽는 고전 _ 크리스 네빌의 장난감
크리스 네빌의 "장난감"은 1950년대 초에 쓰인 과학소설 단편입니다. 이 서사는 기술적으로 우월한 억압자들의 위협에 직면한 토착민 집단의 관점을 통해 식민주의, 권력 역학, 그리고 선진 기술과 원시 문화 간의 충돌이라는 주제들을 탐구합니다. 이야기는 그들을 지배하기 위해 무서운 기계 악마들을 휘두르는 "신인들"에 맞서는 원주민들의 투쟁과 그들의 권력 획득 및 생존을 위한 탐구를 묘사합니다. 줄거리는 신인들 자체에 대해서는 증오를 품지 않지만 그들이 지휘하는 금속 기계들을 혐오하는 원주민 네주를 중심으로 합니다. 갈등이 격화되면서, 네주와 그의 동료들은 신인들의 요새에 잠입하여 기계적 위협을 파괴하려고 시도합니다. 위험한 조우에도 불구하고, 그들은 압도적인 도전에 직면하여 동료 중 일부의 죽음을 맞게 됩니다. 굴복하지 않고, 네주는 자신의 공동체를 결집시켜 신인들에 맞서고 그들의 힘을 보여주려 합니다. 극적인 반전에서, 고대 신들이 만든 강력하고 아이 같은 장치가 극적으로 개입하여 억압자들의 요새를 파괴하게 됩니다. 이야기는 권력의 복잡성, 자유에 대한 갈망, 그리고 큰 역경에 직면했을 때 일어날 수 있는 예상치 못한 운명의 전환을 드러냅니다.
Classics Read in English _ The Toy by Kris Neville
Kris Neville's "The Toy" is a science fiction short story written in the early 1950s. The narrative explores themes of colonialism, power dynamics, and the clash between advanced technology and primitive cultures through the perspective of an indigenous group facing threats from their technologically superior oppressors. The story depicts the natives' struggle against the "God-men" who wield terrifying mechanical demons to dominate them, and their quest for empowerment and survival.
The plot centers on Neju, a native who harbors no hatred for the God-men themselves but despises the metal machines they command. As conflict escalates, Neju and his companions attempt to infiltrate the God-men's fortress and destroy the mechanical threat. Despite dangerous encounters, they face overwhelming challenges, resulting in the deaths of some of their own.
Undaunted, Neju rallies his community to confront the God-men and demonstrate their strength. In a climactic twist, a powerful, childlike device created by the Old Gods intervenes dramatically, leading to the destruction of the oppressors' stronghold. The story reveals the complexities of power, the yearning for freedom, and the unexpected turns of fate that can arise when confronting great adversity.
Among the contents
The night, starry, cold, clear, was around them, unfriendly. The natives huddled at the edge of the clearing and stared out at the stockade. There was movement there—two sentries, abreast, threading their way in and out of shadows. The moonlight was pale and uncertain, blending away harshness, distorting, enlarging. The night was still. One of the natives let himself down until he lay flat upon the ground. A twig crackled sharply, and the other four held their breath, but the sound did not carry to the sentries. Another and another and another lay down near the first, and then all of them began to inch their way slowly through the tall swift growing grasses toward the stockade.
Their progress was slow; every few minutes they paused until their breathing returned to normal.
서평(Book Review)
크리스 네빌의 "장난감"은 1950년대 과학소설이 보여줄 수 있는 반식민주의적 비판 의식을 탁월하게 구현한 작품입니다. 기술적으로 우월한 "신인들"과 원주민들의 갈등을 통해 서구 제국주의의 폭력성과 기술 문명의 오만함을 날카롭게 비판하며, 특히 토착민의 관점에서 침략과 저항을 그려낸 점이 주목할 만합니다. 네주라는 캐릭터는 단순한 복수보다는 존엄과 자유를 위한 투쟁을 상징하며, "고대 신들의 장난감"이라는 신비로운 장치의 개입은 기술 만능주의에 대한 반박과 문화적 정체성의 힘을 보여줍니다. 1950년대라는 시대적 맥락에서 탈식민주의적 관점을 선취한 진보적 작품으로, 당시 냉전과 제3세계 독립 운동의 현실을 우화적으로 반영합니다. 네빌 특유의 휴머니즘과 사회 비판 의식이 조화를 이루며, 짧은 분량에도 불구하고 강력한 정치적 메시지를 전달하는 수작입니다.
Kris Neville's "The Toy" brilliantly embodies the anti-colonialist critical consciousness that 1950s science fiction could achieve. Through the conflict between technologically superior "God-men" and indigenous peoples, the work sharply critiques Western imperialism's violence and technological civilization's arrogance, particularly noteworthy for depicting invasion and resistance from the natives' perspective. The character of Neju symbolizes struggle for dignity and freedom rather than simple revenge, while the intervention of the mysterious device called the "Old Gods' toy" demonstrates a refutation of technological supremacy and the power of cultural identity. This progressive work anticipates decolonialist perspectives within its 1950s context, allegorically reflecting the realities of Cold War tensions and Third World independence movements. Neville's characteristic humanism harmonizes with social critical consciousness, delivering a powerful political message despite its brief length, showcasing the author's ability to embed serious commentary about power, oppression, and cultural resistance within an engaging science fictional framework.
크리스 오트만 네빌(Kris Ottman Neville, 1925년 5월 9일 - 1980년 12월 23일)은 미국의 과학소설 작가였습니다. 세인트루이스에서 태어나 20대 초반에 캘리포니아로 이주했으며, 1949년에 첫 과학소설 작품을 발표했습니다. 그의 가장 유명한 작품은 중편소설 "베티앤(Bettyann)"으로, 과학소설의 고전으로 여겨집니다.
네빌은 수년간 플라스틱 기술 분야의 전문 기술 작가로 일했으며, 에폭실라이트 코퍼레이션과의 연관으로 에폭시 수지에 관한 여러 전문서적을 공동 저술했습니다. 그는 1949년 7월 "Super Science Stories"에 "The Hand from the Stars"로 과학소설 출간을 시작했으며, 몇 년간 "The Magazine of Fantasy and Science Fiction"과 다른 잡지들에 활발히 기고했습니다.
저명한 과학소설 작가이자 비평가인 배리 N. 말즈버그는 네빌이 "그의 세대에서 가장 명예로운 과학소설 작가 10명 중 한 명이 될 수 있었지만, 대신 초기에 그 분야를 정복한 후 사실상 포기하고 세계 최고의 에폭시 수지 전문가가 되었다"고 평가했습니다. 네빌은 1950년대 과학소설 분야의 제약이 자신이 작가로서 성장하기 위해 해야 할 작업을 담기에는 너무 좁다고 결론짓고 이 분야를 떠났습니다.
네빌의 가장 잘 알려진 이야기는 "베티앤"(1951)으로, 즉석 속편인 "서곡(Overture)"(1954)과 함께 결국 "베티앤"(1970) 수정판으로 묶였습니다. 이 작품들은 레이 브래드버리와 클리포드 D. 시맥의 작품을 통해 친숙한 방식으로 삶을 가장 잘 사는 방법에 대한 명확하게 느껴지는 애가적 감각과, 시어도어 스터전을 연상시키는 사랑의 우선성에 대한 더욱 급진적이고 열정적인 감각을 결합했습니다.
Kris Ottman Neville (May 9, 1925 – December 23, 1980) was an American science fiction writer from California. He was born in St. Louis and his first science fiction work was published in 1949. His most famous work, the novella Bettyann, is considered a classic of science fiction.
Neville worked for many years as a technical writer specializing in plastics technology, and through his connection with the Epoxylite Corporation co-authored several texts on epoxy resins. He began publishing science fiction with "The Hand from the Stars" (July 1949 Super Science Stories), and for several years was a prolific contributor to The Magazine of Fantasy and Science Fiction and other magazines.
Well-known science fiction writer and critic Barry N. Malzberg noted that "Kris Neville could have been among the ten most honored science fiction writers of his generation; instead, he virtually abandoned the field after conquering it early on and made himself the leading lay authority in the world on epoxy resins". Neville concluded early on that the perimeters of the field in the 1950s were simply too close to contain the kind of work he would have to do if he wanted to grow as a writer, and accordingly he quit.
Neville's best known story is probably "Bettyann" (1951) which, with its immediate sequel, "Overture" (1954), eventually comprised the novel Bettyann (1970). These tales combine a clearly-felt elegiac sense of how lives can best be lived, in terms familiar through the work of Ray Bradbury and Clifford D. Simak, along with a more radical and passionate sense of the primacy of love, in terms reminiscent of Theodore Sturgeon. The story features an alien lost in infancy on Earth who grows into a deep rapport with humans, though the arrival of her fellow beings from the stars to "rescue" her forces her to recognize her supernatural abilities.