영어로 읽는 고전 _ 크리스 네빌의 사냥꾼을 사냥하라
크리스 네빌의 "사냥꾼을 사냥하라"는 1950년대 초에 쓰인 과학소설입니다. 이 서사는 외계 생명체의 미지의 측면과 인간 야망의 어두운 면에 직면했을 때의 인간 조건이라는 주제를 중심으로 전개됩니다. 이야기는 외계 생물을 사냥하는 것이 부유하고 권력 있는 자들의 스포츠가 된 먼 미래를 배경으로 하며, 흥미를 추구하며 도덕적 경계를 넘나드는 인류의 오만함을 보여줍니다. 줄거리는 팬 비스트라고 알려진 위험한 외계 생물을 포획하는 스릴을 추구하는 부유한 사냥꾼 엑스트론이라는 남자를 중심으로 합니다. 그는 두 명의 현지 가이드인 리와 미아를 고용하는데, 이들은 엑스트론의 가학적 변덕에 맞서 두려움과 무력감의 거미줄에 얽혀 있습니다. 그들이 울창한 숲을 헤쳐나가면서, 엑스트론이 리를 팬 비스트를 유인하는 미끼로 사용하기로 결정하면서 긴장이 고조되고, 이는 그의 무자비한 본성을 드러냅니다. 이야기 전반에 걸쳐 등장인물들은 생존, 도덕성, 그리고 스포츠와 오락을 위해 자연과 동료 인간을 착취하는 것의 결과라는 문제들과 씨름합니다. 클라이맥스가 전개되면서, 서사는 인간성의 본질과 사냥의 진정한 대가—문자적으로나 은유적으로나—에 대한 불안한 질문들을 제기합니다.
Classics Read in English _ Hunt the Hunter by Kris Neville
Kris Neville's "Hunt the Hunter" is a science fiction story written in the early 1950s that revolves around the theme of the human condition when confronted with the unknown aspects of alien life and the darker sides of human ambition. Set in a distant future where hunting alien creatures has become a sport for the wealthy and powerful, the story exposes humanity's arrogance as they cross moral boundaries in pursuit of excitement.
The plot centers on Extrone, a wealthy hunter seeking the thrill of capturing a dangerous alien creature known as the farn beast. He employs two local guides, Ri and Mia, who find themselves trapped in a web of fear and helplessness against Extrone's sadistic whims. As they navigate through dense forests, tensions escalate when Extrone decides to use Ri as bait to lure the farn beast, revealing his ruthless nature.
Throughout the narrative, the characters wrestle with issues of survival, morality, and the consequences of exploiting both nature and fellow beings for sport and entertainment. As the climax unfolds, the story raises disturbing questions about the essence of humanity and the true cost of hunting—both literally and metaphorically.
Among the contents
"We're somewhat to the south, I think," Ri said, bending over the crude field map. "That ridge," he pointed, "on our left, is right here." He drew a finger down the map. "It was over here," he moved the finger, "over the ridge, north of here, that we sighted them."
Extrone asked, "Is there a pass?"
Ri looked up, studying the terrain. He moved his shoulders. "I don't know, but maybe they range this far. Maybe they're on this side of the ridge, too."
Delicately, Extrone raised a hand to his beard. "I'd hate to lose a day crossing the ridge," he said.
서평(Book Review)
크리스 네빌의 "사냥꾼을 사냥하라"는 1950년대 과학소설이 보여줄 수 있는 사회 비판적 날카로움을 잘 드러내는 작품입니다. 외계 생물 사냥이라는 SF적 설정을 통해 권력과 부의 부패, 그리고 타자에 대한 착취라는 보편적 주제를 탐구하며, 특히 식민주의적 사고방식과 계급 갈등을 예리하게 포착합니다. 엑스트론이라는 캐릭터는 단순한 악역을 넘어서 문명화된 야만성을 상징하는 인물로 형상화되어 있으며, 리와 미아의 무력한 상황은 권력 관계의 잔혹함을 효과적으로 보여줍니다. 네빌은 스릴러적 긴장감을 유지하면서도 도덕적 메시지를 놓치지 않는 균형감각을 보여주며, 사냥이라는 행위를 통해 인간성의 본질에 대한 근본적 질문을 던집니다. 짧은 분량에도 불구하고 깊이 있는 사회적 성찰을 담은 완성도 높은 단편입니다.
Kris Neville's "Hunt the Hunter" effectively demonstrates the sharp social criticism that 1950s science fiction could achieve. Through the SF premise of alien creature hunting, the story explores universal themes of power and wealth corruption, along with the exploitation of others, particularly capturing colonialist mindsets and class conflicts with keen insight. The character of Extrone transcends simple villainy to embody civilized barbarism, while the helpless situation of Ri and Mia effectively illustrates the cruelty of power relationships. Neville displays balanced sensibility by maintaining thriller-like tension while never losing sight of his moral message, using the act of hunting to pose fundamental questions about the essence of humanity. Despite its brief length, this accomplished short story contains profound social reflection, showcasing the author's ability to blend genre entertainment with meaningful philosophical inquiry about human nature and moral responsibility.
크리스 오트만 네빌(Kris Ottman Neville, 1925년 5월 9일 - 1980년 12월 23일)은 미국의 과학소설 작가였습니다. 세인트루이스에서 태어나 20대 초반에 캘리포니아로 이주했으며, 1949년에 첫 과학소설 작품을 발표했습니다. 그의 가장 유명한 작품은 중편소설 "베티앤(Bettyann)"으로, 과학소설의 고전으로 여겨집니다.
네빌은 수년간 플라스틱 기술 분야의 전문 기술 작가로 일했으며, 에폭실라이트 코퍼레이션과의 연관으로 에폭시 수지에 관한 여러 전문서적을 공동 저술했습니다. 그는 1949년 7월 "Super Science Stories"에 "The Hand from the Stars"로 과학소설 출간을 시작했으며, 몇 년간 "The Magazine of Fantasy and Science Fiction"과 다른 잡지들에 활발히 기고했습니다.
저명한 과학소설 작가이자 비평가인 배리 N. 말즈버그는 네빌이 "그의 세대에서 가장 명예로운 과학소설 작가 10명 중 한 명이 될 수 있었지만, 대신 초기에 그 분야를 정복한 후 사실상 포기하고 세계 최고의 에폭시 수지 전문가가 되었다"고 평가했습니다. 네빌은 1950년대 과학소설 분야의 제약이 자신이 작가로서 성장하기 위해 해야 할 작업을 담기에는 너무 좁다고 결론짓고 이 분야를 떠났습니다.
네빌의 가장 잘 알려진 이야기는 "베티앤"(1951)으로, 즉석 속편인 "서곡(Overture)"(1954)과 함께 결국 "베티앤"(1970) 수정판으로 묶였습니다. 이 작품들은 레이 브래드버리와 클리포드 D. 시맥의 작품을 통해 친숙한 방식으로 삶을 가장 잘 사는 방법에 대한 명확하게 느껴지는 애가적 감각과, 시어도어 스터전을 연상시키는 사랑의 우선성에 대한 더욱 급진적이고 열정적인 감각을 결합했습니다.
Kris Ottman Neville (May 9, 1925 – December 23, 1980) was an American science fiction writer from California. He was born in St. Louis and his first science fiction work was published in 1949. His most famous work, the novella Bettyann, is considered a classic of science fiction.
Neville worked for many years as a technical writer specializing in plastics technology, and through his connection with the Epoxylite Corporation co-authored several texts on epoxy resins. He began publishing science fiction with "The Hand from the Stars" (July 1949 Super Science Stories), and for several years was a prolific contributor to The Magazine of Fantasy and Science Fiction and other magazines.
Well-known science fiction writer and critic Barry N. Malzberg noted that "Kris Neville could have been among the ten most honored science fiction writers of his generation; instead, he virtually abandoned the field after conquering it early on and made himself the leading lay authority in the world on epoxy resins". Neville concluded early on that the perimeters of the field in the 1950s were simply too close to contain the kind of work he would have to do if he wanted to grow as a writer, and accordingly he quit.
Neville's best known story is probably "Bettyann" (1951) which, with its immediate sequel, "Overture" (1954), eventually comprised the novel Bettyann (1970). These tales combine a clearly-felt elegiac sense of how lives can best be lived, in terms familiar through the work of Ray Bradbury and Clifford D. Simak, along with a more radical and passionate sense of the primacy of love, in terms reminiscent of Theodore Sturgeon. The story features an alien lost in infancy on Earth who grows into a deep rapport with humans, though the arrival of her fellow beings from the stars to "rescue" her forces her to recognize her supernatural abilities.