영어로 읽는 고전 _ F. W. 베인의 꿈의 실체
F. W. 베인의 "The Substance of a Dream"은 20세기 초에 쓰여진 소설로, 사랑과 신화의 요소를 훌륭하게 혼합하여 욕망의 복잡한 복잡성과 등장인물의 감정적 풍경을 탐구합니다.
이 이야기는 주로 왕자이자 뛰어난 류트 연주자인 샤트룬자야를 중심으로 전개되며, 그는 꿈에 나타난 신비한 여성을 찾기 위해 열정적인 탐구를 시작합니다. 이 여정은 궁극적으로 그가 사랑, 아름다움, 자기 발견이라는 주제와 얽힌 이야기를 가진 놀라운 여왕 타라왈리를 만나게 합니다.
이 소설은 샤트룬자야의 내적 갈등과 갈망의 토대를 마련하는 사색적이고 시적인 서사 스타일로 시작됩니다. 꿈에서 발견되는 덧없는 아름다움과 종종 가혹한 현실을 대조하는 사랑에 대한 철학적 탐구로 시작합니다. 샤트룬자야가 꿈 같은 주변을 헤매는 동안 그는 아름다운 여성이 등장하는 생생한 꿈을 되새기고, 그 뒤를 이어 물리적 세계에서 그녀를 찾으려는 확고한 결심을 합니다.
이 탐구는 샤트룬자야가 압도적인 감정을 이해하기 위해 고군분투하는 타라왈리와의 만남으로 절정에 달하고, 점차 그들의 연결이 평범한 존재를 초월하여 꿈과 현실의 경계를 효과적으로 모호하게 만들 수 있다는 것을 깨닫습니다. 이 서사를 통해 베인은 사랑과 욕망의 본질에 대한 명상을 만들어내며, 우리의 가장 깊은 감정적 경험이 꿈에서 더 진짜인지 아니면 깨어 있는 삶에서 더 진짜인지에 대해 의문을 제기합니다.
이 소설의 서정적인 산문과 풍부한 상징주의는 베인이 인도 신화에 대한 심오한 이해와 이러한 전통을 보편적인 인간 경험과 공명하는 서사로 엮어내는 능력을 반영하며, 마음의 가장 깊은 갈망과 때로는 환상적일 수 있는 현실 자체의 본질에 대한 시대를 초월한 탐구를 만들어냅니다.
Classics Read in English _ The Substance of a Dream by F. W. Bain
"The Substance of a Dream" by F.W. Bain is a novel written in the early 20th century that masterfully blends elements of love and mythology, delving into the intricate complexities of desire and the emotional landscape of its characters.
The narrative primarily centers on Shatrunjaya, a prince and skilled lute player, who embarks on a passionate quest to find a mysterious woman who appeared in his dreams. This journey ultimately leads him to encounter Táráwalí, a remarkable queen whose story intertwines with themes of love, beauty, and self-discovery.
The novel opens with a contemplative and poetic narrative style that establishes the foundation for Shatrunjaya's internal conflicts and yearnings. It begins with a philosophical exploration of love, contrasting the ephemeral beauty found in dreams with the often harsh realities of waking life. As Shatrunjaya wanders through dreamlike surroundings, he reflects on a vivid dream featuring a beautiful woman, followed by his unwavering determination to find her in the physical world.
This quest culminates in his meeting with Táráwalí, where Shatrunjaya struggles to comprehend his overwhelming emotions and gradually realizes that their connection might transcend ordinary existence, effectively blurring the boundaries between dream and reality. Through this narrative, Bain creates a meditation on the nature of love and desire, questioning whether our deepest emotional experiences are more authentic in dreams or in waking life.
The novel's lyrical prose and rich symbolism reflect Bain's profound understanding of Indian mythology and his ability to weave these traditions into a narrative that resonates with universal human experiences, creating a timeless exploration of the heart's deepest longings and the sometimes illusory nature of reality itself.
Among the contents
Now, long ago, it happened, that Párwatí was left alone on Kailàs for a little while, as she waited for the Lord of the Moony Tire. And having nothing else to do, she amused herself by building an elephant of snow, with large ears and a little tail, made of a yak's hair. And when it was finished, she was so delighted with her toy, that she began to clap her hands: and then, not being able to endure waiting, she went off with impatience to fetch the Moony-crested god, to show him what she had done, and revel in his applause. And the moment that her back was turned, Nandi happened to come along: and just as he reached the elephant, which owing to his abstraction he never noticed, taking it for a mere hump, formed at random by the snowdrifts, he was suddenly seized with an irresistible desire to roll. And so, over he rolled, and went from side to side, throwing up his legs into the air. And as luck would have it, exactly at that very moment the Daughter of the Snow returned, pulling Maheshwara along eagerly by the hand. And she looked and saw Nandi, rolling about on the flat snow just where she had left her elephant, which was gone. And she uttered a loud cry, and stood, aghast with rage and disappointment. And she opened her mouth to curse the author of the mischief, and was on the very verge of saying: Sink into a lower birth, thou insolent destroyer! when Maheshwara stopped her in the very act, guessing her intention, by putting his hand upon her mouth. And he exclaimed: Say nothing rash, O angry one, for Nandi did not do it on purpose, after all. And a good servant does not deserve cursing, for an accidental blunder.
서평(Book Review)
F.W. 베인의 "꿈의 실체"는 꿈과 현실의 경계를 아름답게 탐구하는 매혹적인 작품이다. 꿈속에서 본 신비로운 여인을 찾아 나서는 루트 연주자이자 왕자인 샤트룬자야의 여정을 통해, 베인은 사랑의 본질과 욕망의 심리를 시적인 언어로 그려낸다. 타라왈리와의 만남으로 절정에 이르는 이 이야기는 우리의 가장 깊은 감정이 꿈속에서 더 진실할 수 있는지, 혹은 현실에서 더 진실한지에 대한 철학적 질문을 던진다. 인도 신화의 요소와 보편적 인간 경험을 절묘하게 결합한 이 소설은 마음의 가장 깊은 갈망과 현실의 환상적 본질에 대한 시대를 초월한 탐구를 선사한다.
F.W. Bain's "The Substance of a Dream" is a captivating work that beautifully explores the boundaries between dreams and reality. Through the journey of Shatrunjaya, a prince and lute player who sets out to find a mysterious woman from his dreams, Bain portrays the essence of love and the psychology of desire in poetic language. Culminating in his encounter with Táráwalí, this story poses philosophical questions about whether our deepest emotions are more authentic in dreams or in reality. Masterfully combining elements of Indian mythology with universal human experiences, this novel offers a timeless exploration of the heart's deepest yearnings and the illusory nature of reality.
프랜시스 윌리엄 베인(F. W. Bain, 1863-1940)은 영국의 소설가이자 인도학자로, 인도 문화와 힌두교적 가치관에 깊은 관심을 보인 작가입니다. 그는 에딘버러 대학교에서 교육을 받았으며, 수학적 재능이 뛰어나 케임브리지 대학의 삼위일체 칼리지에서 수학을 공부했습니다. 그의 문학적 명성은 주로 인도 문화를 배경으로 한 서정적이고 철학적인 소설들에서 비롯되었습니다. 베인은 "산스크리트 필사본에서 번역한" 작품으로 자신의 소설을 소개했지만, 실제로는 그가 창작한 작품들이었습니다. 그의 대표작으로는 "달의 숫자(A Digit of the Moon)", "황혼의 정수(An Essence of the Dusk)", "신의 재(The Ashes of a God)" 등이 있으며, 이 작품들은 동양적 신비주의와 서구적 낭만주의가 융합된 독특한 문체로 알려져 있습니다. 베인의 작품들은 시적인 표현과 풍부한 상징성으로 인해 당시 빅토리아 시대와 에드워드 시대의 독자들에게 큰 인기를 끌었습니다.
Francis William Bain (F. W. Bain, 1863-1940) was a British novelist and Indologist who showed deep interest in Indian culture and Hindu philosophy. He was educated at the University of Edinburgh and, owing to his mathematical talent, studied mathematics at Trinity College, Cambridge. His literary fame primarily stems from his lyrical and philosophical novels set against the backdrop of Indian culture. Bain introduced his works as "translations from Sanskrit manuscripts," although they were in fact his own original creations. His notable works include "A Digit of the Moon," "An Essence of the Dusk," and "The Ashes of a God," which are known for their unique style that blends Eastern mysticism with Western romanticism. Bain's works, characterized by poetic expressions and rich symbolism, were highly popular among Victorian and Edwardian readers of his time.